حتی با وجدان‌ترین و حساس‌ترین افراد هم ممکن است این اشتباهات را انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۷۹۱۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در را برای افراد پشت سر خود نگه می‌داریم و روی پله برقی در سمت راست می‌ایستیم، شکی وجود ندارد که ما فردی مودب و با ملاحظه‌ هستیم. در ادامه «ایرنا زندگی» درباره‌ی رفتارهای اشتباهاتی خواهد نوشت که ممکن است حتی ما هم انجام دهیم.
 
۱. نگفتن «لطفا» و «متشکرم» به افرادی که در شغل‌های خدماتی کار می‌کنند
 
وقتی غذایی را سفارش می‌دهیم برای ثبت سفارش ابتدا بگویید: «لطفا». در آخر هم بگویید: «متشکرم» و با دیگر افرادی که در دیگر شغل‌های خدماتی کار می‌کنند نیز به همین صورت رفتار کنید. موضوع این نیست که آنها برای انجام همین‌ وظایف حقوق دریافت می‌کنند، موضوع ادب و احترام متقابل به یکدیگر است.
 
۲. چک کردن تلفن‌ همراه پشت چراغ قرمز
 
استفاده از تلفن همراه پشت فرمان ماشین، نه تنها خطرناک است بلکه در حوزه‌ی روابط اجتماعی، اشتباه است. چراغ‌های راهنمایی روی ثانیه‌ها تنظیم شدند و وقتی با تلفن همراه سرگرم می‌شویم ممکن است چند ثانیه‌ای را از دست بدهیم و متوجه نشویم چراغ سبز است. در این صورت برای رانندگان پشت سرمان خسته کننده و گاهی عصبی کننده‌ خواهیم بود.
 
۳. صحبت کردن با تلفن خود، هنگامی که در حال سفارش دادن هستید
 
اگر شما توجه کامل خود را به کسی که سفارش می‌گیرد ندهید، به او و همچنین به افرادی که پشت سر شما در صف ایستادند بی‌ادبی کردید. لیزا گروتس، کارشناس آداب و رسوم، ملقب به قوانین طلایی گال می‌گوید: «در هنگام پرداخت صورت‌حساب و سفارش باید کاملا متمرکز و حواس جمع باشید.
 
۴. پیامک زدن در هنگام راه رفتن
 
دایان لی، کارشناس آداب و رسوم، بنیان گذار آداب اسمارت استریت می‌گوید: «بهترین حالت برای بررسی پیام‌های تلفن همراه ایستادن در مکانی امن است. مکان امن یعنی مزاحم کسی نباشیم، جلوی کسی را نگیریم و برای کسی که پیامت می‌فرستیم همه‌ی دقت خود را به کار گیریم. وقتی راه می‌رویم ممکن است به کسی برخورد کنیم، جلوی در هوشمند فروشگاهی بایستیم و اشتباهی در را باز کنیم و از همه مهم‌تر با تمرکز حواس به پیام‌ اشخاص پاسخ نمی‌دهیم».
 
۵. روی بلندگو صحبت کردن
 
مکالمه تلفنی‌مان ممکن است برای ما جذاب باشد؛ اما برای دیگران حواس پرتی محسوب می‌شود. ریچل واگنر، بنیان‌گذار پروتکل‌های آداب معاشرت، می‌گوید: «هیچ کسی نیاز ندارد مکالمات خصوصی شما را بشنود پس از صحبت کردن روی بلندگو به خصوص در محیط‌های عمومی بپرهیزید».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها