رادیو فرهنگ پایان هفته برنامه های متنوعی را با حضور چهره های سرشناس فرهنگ و هنر روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۵۶

پایان هفته با برنامه های رادیو فرهنگ همراه باشید

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرنگاران جوان، برنامه «قلب فرهنگی» رادیو فرهنگ جمعه ۱۴ شهریورماه به آثار تربیتی نماز جمعه و نقش نماز جمعه در تقوا می‌پردازد. برنامه «قلب فرهنگی» با محوریت اهمیت نماز جمعه در دین اسلام و کشور ایران روی موج فرهنگ پخش می‌شود.

در برنامه این هفته آثار تربیتی برگزاری نماز جمعه بر اساس روایات بررسی می‌شود و نقس آن در تقوا بیان خواهد شد.

برنامه «قلب فرهنگی» کاری از گروه تاریخ و اندیشه شبکه رادیویی فرهنگ به تهیه کنندگی «محمدرضا حاج حیدری» جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نگاهی به سقاخانه‌ها در فرهنگ مردم ایران با «هفت کوچه در سوگ» رادیو فرهنگ

برنامه «هفت کوچه در سوگ» بامحوریت بررسی فرهنگ عامه امروز به موضوع جایگاه سقاخانه در فرهنگ مردم اختصاص دارد.

در برنامه «هفت کوچه در سوگ» رادیو فرهنگ که به موضوع فرهنگ عامه اختصاص دارد امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه جایگاه سقاخانه در فرهنگ مردم ایران بررسی می‌شود.

برخی از سقاخانه‌های قدیمی شهر‌های ایران از جمله فضا‌هایی هستند که در تاریخ حیات اجتماعی ما تا حدودی مهجور مانده اند در برنامه امروز «هفت کوچه در سوگ» فرهنگ مردم تهران درباره «سقاخانه ها» مور توجه قرار می‌گیرد.

علاقه مندان می‌توانند این برنامه را هرروز ساعت ۹:۰۰ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد از گروه جامعه رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند.

اشعار «فخرالدین عراقی» را در «هوای تازه» رادیو فرهنگ با صدای کاکاوند بشنوید

برنامه «هوای تازه» امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه به معرفی مولانا فخرالدین عراقی و آثار وی اختصاص دارد. رشید کاکاوند شعری از وی را به شنوندگان هدیه می‌کند.

در برنامه «هوای تازه» امروز زندگی و آثار فخرالدین عراقی بررسی می‌شود

شیخ فخرالّدین ابراهیم بن بزرگمهر بن عبدالغفار کمیجانی یا فخرالّدین عراقی و کمیجانی از شاعران و عارفان و نویسندگان صوفی ادب فارسی در سده هفتم هجری، مؤلف لَمَعات و دیوان اشعار عراقی شامل قصاید، ترکیبات، ترجیعات، غزلیات و رباعیات است.

این برنامه گشت و گذاری به شعر و ادبیات گذشته و معاصر ایران دارد و شعر‌هایی از شاعران در این برنامه تحلیل می‌شود.

برنامه «هوای تازه» کاری از گروه تامین و تولید رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی پرویز جمالی و اجرا‌ی کارشناسی رشید کاکاوند ساعت ۱۰ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف. ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

نگاهی به معماری مساجد استان هزمزگان در «بچه‌های مسجد» رادیو فرهنگ

برنامه «بچه‌های مسجد» رادیو فرهنگ برای آشنایی با معماری مساجد جمعه ۱۴ شهریور میزبان «امیر محمدخانی» مدیر بنیاد معماری انقلاب اسلامی و معاون موزه دفاع مقدس می‌شود.

برنامه «بچه‌های مسجد» این هفته با موضوع معماری و تاریخچه مساجد استان هرمزگان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در بخش کارشناسی این برنامه «امیر محمدخانی» مدیر بنیاد معماری انقلاب اسلامی و معاون موزه دفاع مقدس در خصوص ساخت و شکل گیری مساجد در ایران مطالبی را بیان می‌کند.

در بخش «با بچه‌های مسجد» علاقمندان می‌توانند شنونده مستند مساجد هرمزگان باشند و در ادامه نیز در بخش «روایت مسجد» سخنان بزرگان دین درباره مسجد و اهمیت آن پخش می‌شود.

در بخش گزارشی این برنامه مسجد مالک اشتر بندرعباس معرفی می‌شود، مسجد مالک اشتر یکی از مساجد فعال سطح شهر بندرعباس است که با مدیریت قوی استاد اخلاق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی معصومی در محله بهشت بندرپایتخت تجاری و اقتصادی ایران اسلامی طرحی نو درانداخته و با ایجاد اتحاد و همدلی در بین فعالان مسجد، از همه ظرفیت‌های آن برای کادرسازی بهره گرفته است.

«اینجا من... اینجا مسجد» بخش دیگری از این برنامه است که به واگویه‌هایی درباره مسجد اختصاص دارد.

برنامه «بچه‌های مسجد» را به تهیه کنندگی و روایت «مریم قاسمی» و گویندگی «احسان همتی» با نویسندگی «ساناز احمدی دوستدار» جمعه ساعت ۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها