در گذشته گزارش‌ها به مشکلات سامسونگ در زمینه لیتوگرافی ۵ نانومتری EUV اشاره کرده بودند ولی به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای برای دریافت سفارش ساخت پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم X60 5G، بر این مشکلات غلبه کرده و ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۲۵

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو ،طبق گزارشی جدید، سامسونگ پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۰۰۰ به همراه مودم 5G اسنپدراگون X60 را با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌کند. شایعات در گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که سامسونگ به علت مشکلات در تولید پردازنده‌های ۵ نانومتری، تراشه‌های کوالکام را نمی‌سازد و TSMC به صورت کامل چنین وظیفه‌ای را برعهده می‌گیرد ولی حالا به نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای دوباره توانسته توجه سازنده تراشه‌های اسنپدراگون را جلب کند.

در حال حاضر نمی‌دانیم سامسونگ چند درصد تراشه‌های موردنیاز کوالکام را تولید می‌کند، با این حال با توجه به برتری و قدرت فنی بالاتر TSMC، انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و مودم اسنپدراگون X60 5G توسط این کمپانی تایوانی به تولید برسد. TSMC در گذشته توانسته پردازنده‌های موردنیاز اپل، هواوی و کوالکام را تولید کند، بنابراین دریافت سفارشات جدید برای آن چالش برانگیز نخواهد بود.

در صورتی که گزارش‌ها صحت داشته باشند، کوالکام به دنبال توسعه نسخه قدرتمندتر پردازنده پرچمدار آینده خود با نام اسنپدراگون 875G خواهد بود و سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری آن را تولید می‌کند. در حالی که گزارش قبلی از تولید اسنپدراگون 875G توسط سامسونگ خبر داده بود، اشاره‌ای به ساخت اسنپدراگون ۸۷۵ توسط این کمپانی کره‌ای نکرده بود.

این احتمال وجود دارد که این غول فناوری کره‌ای پس از تولید تراشه‌های ۵ نانومتری، مستقیما به سراغ لیتوگرافی ۳ نانومتری برود و قصد توسعه فناوری ۴ نانومتری را نداشته باشد. این موضوع نشان از قصد جدی سامسونگ برای برتری در بازار نیمه‌هادی دارد، با این حال TSMC اخیرا از تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری از نیمه دوم ۲۰۲۲ خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها