ارتش آمریکا در حال آزمایش رباتی است که با استفاده از سنسورهای مختلف محیط اطراف را اسکن کرده و تغییرات محیطی را روی شیشه عینک واقعیت افزوده سرباز نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۷۴۶۰۶

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو،آزمایشگاه ارتش ایالات متحده (ARL) در حال آزمایش رباتی است که با استفاده از سنسورهایی موسوم به «لیدار» (LiDAR) محیط اطراف را به شکل سه بعدی و لحظه‌ای اسکن می‌کند. این سنسور با استفاده از تاباندن نور لیز به هدف و تجزیه تحلیل نور بازتاب شده فاصله را اندازه می‌گیرد. این ربات چهار چرخ پس از اسکن کردن محیط اطلاعات را به عینک واقعیت افزوده سرباز ارسال می‌کند.

ارتش آمریکا می‌گوید ربات یاد شده حین گشت زنی در محیط اطلاعات جدید را با اطلاعاتی که قبلاً ذخیره کرده مقایسه کرده و تغییرات محیطی را شناسایی می‌کند. سپس این تغییرات به طور لحظه‌ای روی عینک واقعیت افزوده‌ای که مقابل چشمان سرباز قرار گرفته به نمایش در می‌آیند تا او از تغییرات آگاه شده و در مورد آنها تصمیم گیری کند.

ارتش آمریکا در این آزمایش ربات را با انواع سنسورهای لیدار در رزولوشون‌های مختلف آزمایش کرد و می‌گوید سربازان قادر به خواندن اطلاعات سنسورهای رزولوشن پایین نیز بوده‌اند، بنابراین به گفته ارتش این کشور بسته به نوع تهدید می‌توان از سنسورهای کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان قیمت‌تر نیز استفاده کرد و سرعت حرکت را بالا برد.

به گفته ارتش ایالات متحده از این ربات می‌توان برای تشخیص سربازان استتار کرده دشمن و یا بمب‌های کنار جاده‌ای (IED) استفاده کرد. این ربات همچنین با عینک‌های واقعیت ترکیبی از جمله نسخه نظامی عینک هولولنز سازگار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها