یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک نسخه مدرن از درمان طب سوزنی هومیوپاتی باستان   ممکن است به کنترل التهاب کرونایی منجر شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۹۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه هاروارد با انجام تحقیقات و آزمایشاتی بر روی موش ها متوجه شدند این موش ها که به صورت عمدی مورد عفونت باکتریایی قرار گرفتند در صورتی که تحت درمان الکترواکیپانکشن (طب سوزنی مدرن) قرار بگیرند دارای سطح پایین تری از سه نوع کلیدی سیتوکین می شوند، پروتئینی که به خصوص در بیماران کرونایی موجب عفونت و التهاب می شود.

پزشکان این پروتئین ها را مسئول ایجاد التهابات و عفونت های شدید در بیماران کرونایی معرفی می کنند، عفونتی که در نهایت به از بین رفتن بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروس را رقم می زند.

پروتئین های سیتوکین با انواع عفونت فعال می شوند. پایین آمدن سطح این سیتوکین های التهابی یکی از اهداف اصلی برای درمان کووید19 است.

به هر حال در آزمایش انجام شده موش هایی که تحت طب سوزنی قرار می گیرند سه برابر بیشتر از موش هایی که این درمان را نداشتند جان سالم به در بردند.

یافته ها حاکی از آن است طب سوزنی یک درمان مکمل مفید برای درمان کروناست اما در مورد استفاده از آن باید آزمایشات متعددی انجام شود و سپس شرایط بدنی یک فرد نیز به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

طب سوزنی را می توان به  حدود 100 سال قبل از میلاد مسیح نسبت داد. این روش جزء قدیمی ترین شیوه های پزشکی باستانی چینی محسوب می شود. استفاده و شهرت آن در طی قرون متفاوتی نوسان داشته است. برخی از پزشکان و بیماران از آن به عنوان درمانی برای همه چیز ، از درد مزمن گرفته تا سوء هاضمه و میگرن استفاده می کنند.

این یافته های جدید محققان در رابطه با تاثیر طب سوزنی مدرن بر روی درمان کرونا می تواند به محبوب تر شدن این شیوه پزشکی کمک کند.

اما مطالعات بالینی نتایج متنوعی را نشان داده است. برخی گفته اند که مزایای طب سوزنی رفع سوء هاضمه و نفخ را هم شامل می شود.

در ایالات متحده  این روش به طور فزاینده ای با شیوه های پزشکی غربی یکپارچه شده است و از آن به عنوان مکمل برخی از روش های درمانی استفاده می شود.

دکتر کیوفو کارشناسی ارشد ، دانشکده علوم اعصاب و دانشکده علوم پزشکی هاروارد علاقه‎مند است که چگونه از این روش درمانی برای تحریک سیستم عصبی بدن جهت مقابله با کرونا استفاده کند.

وی در ادامه با یکسری مطالعات نشان می دهد طب سوزنی می تواند برای تحریک عصب واگ مورد استفاده قرار گیرد؛ عصبی که به عنوان نوعی هماهنگ کننده برای شبکه عظیم سیستم عصبی پاراسمپاتیک و نقش اصلی در پاسخ التهابی عمل می کند.

برای مطالعه جدیدی که در مجله Neuron منتشر شده است  دکتر "ما" و تیمش از این سوال که آیا طب سوزنی می تواند به مبارزه با التهاب ناشی از عفونت ها نیز کمک کند، پاسخ های متفاوتی داشته اند.

آنها تأثیرات احتمالی طب سوزنی بر التهاب مربوط به عفونت را بررسی کردند.

دکتر ما و تیمش سوزنهای الکترود ریز را در زیر پوست پاهای عقب هر موش قرار دادند. جریان الکتریکی با درجه پایین که از طریق سوزن ها عبور می کند و باعث ایجاد تحریکی ظریف می شود.

آنها دیدند که این باعث فعال شدن عصب واگ و در نتیجه باعث آزاد شدن دوپامین یعنی یک انتقال دهنده عصبی ضد التهابی می شود.

موش هایی که روی آنها این روش درمانی امتحان شده بود سطح پایین تری از سیتوکین ها را داشتند.

حدود 60 درصد از موش های تحت درمان با طب سوزنی از این عفونت جان سالم به در بردند در حالی که تنها 20 درصد از حیوانات درمان نشده زندگی می کردند.

دکتر ما گفت: «یافته های ما یک گام مهم در تلاش های مداوم در درمان بیماری های التهابی است.»

با وجود پیشرفت های زیادی که در تحقیقات مربوط به اثرات طب سوزنی مدرن بر روی موش ها به دست آمد هنوز متخصصانی هستند که آن را بی اثر می دانند و از سویی دیگر برخی دیگر نسبت به استفاده از آن بر روی انسان هشدار داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها