طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، مهندسان اپل در حال تست و ارزیابی فناوری پیشرفته‌ای در قلم اپل پنسل هستند که می‌تواند زمینه‌ساز تغییری بزرگ در نحوه استفاده از آیپدهای این شرکت باشد.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۴۱

طبق آنچه در یکی از پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل آمده، اهالی کوپرتینو در فکر طراحی نسه جدید از اپل پنسل هستند که به سخت‌افزاری با قابلیت تشخیص رنگ مجهز خواهد بود. با کمک این فناوری، کاربران می‌توانند رنگ‌های مختلف را از اجسام و اشیای طبیعی کپی کرده و سپس از همان رنگ در طراحی‌های آیپد و یا حتی آیفون خود استفاده کنند.

آیا اپل از این طراحی در ساخت گوشی تاشوی خود استفاده می‌کند؟
اگر این فناوری بتواند قدرت خارج شدن از روی کاغذ و ورود به دنیای واقعی را داشته باشد، قطعا می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به دستگاه‌های تحت برند اپل اضافه کند و علاوه بر کاربران عادی، کاربران حرفه‌ای نیز از طرفداران پروپاقرص آن خواهند بود.


درواقع، فناوری مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها را در اجسام و اشیای رنگی، پوست انسان، گیاهان و غیره اندازه‌گیری کنند. این کار یعنی تعیین دقیق رنگ برای طراحان و عکاسان برای استفاده در محصولات خود کار ساده‌ای نیست و این فناوری می‌تواند کمک زیادی برای کاربران باشد.

اما تمامی‌قابلیت‌های این فناوری تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و به گفته اپل، می‌توان از آن در اپلیکیشن‌هایی با ارائه قابلیت‌های مرتبط با سلامتی نیز استفاده کرد. برای مثال، می‌توان از طریق نوارهای تست پزشکی رنگی، مواردی همچون گلوکز، پروتئین، کتون و سطح pH را اندازه‌گیری کرد.

درواقع، این فناوری به اپل کمک می‌کند تا بتواند قابلیت‌های مرتبط با نظارت روی سلامتی کاربران خود را ارتقا دهد و امکانات جدیدی را به آن اضافه کند. البته نباید فراموش کرد که فناوری مذکور، فعلا در حد یک پتنت و طرح است و حتی ممکن است همانند بسیاری از پتنت‌های دنیای فناوری، با فراموشی سپرده شود و هرگز از آن استفاده نشود.

 

منبعForbes

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها