سازمان جهانی بهداشت درپی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، هشدار داد که سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای آمریکای لاتین با خطر فروپاشی به‌دلیل شیوع این ویروس مواجه است.
کد خبر: ۱۲۶۸۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در حالی کووید ۱۹ در کشورهای آمریکایی خودنمایی می‌کند که دیگر بخش‌های جهان پس از هفته‌ها قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده، به شرایط نسبتا عادی بازمی‌گردند.

این بیماری همه‌گیر از زمان شیوع در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون جان بیش از ۳۷۷ هزار نفر را گرفته و دستکم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده است.

به گفته «مایکل رایان» مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت، ۴ کشور از ۱۰ کشوری که شمار مبتلایان به کرونا در آن بالاست، در آمریکای لاتین هستند.برزیل، پرو، شیلی و مکزیک بیشترین شمار مبتلایان را دارند؛ اما آمار ابتلا در آرژانتین، بولیوی، کلمبیا و هائیتی رو به افزایش است.

رایان گفت: کشورها باید سخت تلاش کنند تا ابعاد ابتلا را دریابند و همچنین سیستم‌های بهداشتی کم‌کم تحت فشار قرار می گیرند.

بیش از یک میلیون نفر ابتلا و افزون بر ۵۰ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در این منطقه به ثبت رسیده است.

در حالی که بیش از نیمی از این موارد ابتلا و نزدیک به ۶۰ درصد از موارد مرگ‌ومیر مربوط به برزیل است، شهردار ریودوژانیرو روز دوشنبه اعلام کرد که این شهر محبوب گردشگری از روز سه‌شنبه(۱۳ خرداد) به تدریج سخت‌گیری‌های کرونایی و قرنطینه را کاهش می‌دهد و این کار با بازگشایی اماکن عبادتگاهی و ورزش‌های آبی انجام می‌شود.

مکزیک نیز از روز دوشنبه، بازگشایی برخی بخش‌ها، فعالیت دوباره صنعت اتومبیل‌سازی، ازسرگیری فعالیت معدن و ساخت‌وساز را آغاز کرده آن هم در حالی که بیش از ۱۰ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

در همین حال، مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که این منطقه با مبارزه‌ای سخت در هفته‌های پیش رو مواجه است.

وی گفت: معتقد نیستم که به اوج ابتلا در این منطقه رسیده باشیم و نمی‌توانم زمان دقیق آن را پیش‌بینی کنم.

با این همه، در اروپا از روسیه گرفته تا فرانسه، ایتالیا و انگلیس، کشورهای اروپایی خروج از قرنطینه را آغاز کرده و با احتیاط به زندگی عادی پساکرونا بازگشته اند.

در اغلب کشورهای شرق آسیا نیز سرعت موارد ابتلا در هفته های اخیر رو به کندی گذاشته، اما تجمع‌ های گروهی همچنان در معرض محدودیت‌ های کرونایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها