رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره اقدامات این سازمان در زمینه پیشگیری از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری گفت: مبلغ ۸۱۳ میلیارد ریال از سوی خیران و مردم برای مقابله و پیشگیری از کرونا به هلال احمر کمک شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۶۴

به گزارش جام جم آنلاین ، تسنیم نوشت: محمد نصیری  درباره اقدامات سازمان داوطلبان در زمینه پیشگیری از کرونا در سراسر کشور از ابتدای شیوع این بیماری تا 13 اردیبهشت ماه گفت: در این طرح یک هزار خانه داوطلب هلال احمر با مشارکت 72 هزار و 694 داوطلب به میزان 924 هزار و 748 نفر ساعت مشارکت داشتند.

وی به تجمیع 300 میلیارد ریال کمک‌های نقدی مردمی در حساب‌های هلال احمر اشاره و تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی مردمی به ارزش 513 میلیارد ریال ساماندهی و هدایت شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به تهیه و توزیع 171 هزار پک و بسته بهداشتی اهدایی مردمی میان اقشار آسیب‌پذیر افزود: 100 هزار بسته، سبد حمایتی و معیشتی اهدایی مردم میان خانوارهای متاثر از کرونا تهیه و توزیع شد و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 500 هزار پک و بسته بهداشتی از محل مشارکت‌های نقدی مردمی تهیه و میان بیماران خاص توزیع شد.

فعالیت 884 کارگاه تولید ماسک، لباس بیمارستانی و دستکش

نصیری درباره فعالیت کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر کشور گفت: 884 کارگاه تولید ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه‌های هلال برپا و موفق به تولید یک میلیون و 433 هزار و 353 عدد ماسک، 147 هزار و 354 جفت دستکش و 42 هزار و 624 لباس سرهمی شد.

وی درباره فعالیت‌های تبلیغاتی و آگاه‌سازی هموطنان برای مشارکت در امور خیریه افزود: ارسال 3 میلیون و 395 هزار پیامک و تهیه و توزیع 545 هزار بروشور برای آگاه‌سازی داوطلبان و عموم مردم برای شرکت در پروژه‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان از زمان شیوع کرونا بوده است.

ضدعفونی و گندزدایی بیش از 17 هزار معبر و خیابان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تأکید بر فعالیت داوطلبان هلال احمر برای ضدعفونی و گندزدایی از معابر، مکان‌های عمومی خیابان‌ها و وسایل نقلیه شخص و عمومی، ضد عفونی و گندزدایی، تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی از 17 هزار و 220 معبر و خیابان به مسافت 92 هزار کیلومتر، وسایل شخصی و عمومی شامل 48 هزار و 793 واحد اتوبوس، تاکسی و سواری، اماکن عمومی شامل 96 گرمخانه، 43 زندان،  3 هزار و 409 مسجد، یک هزار و 79 همراه‌سرا و 43 هزار و 313 مورد سایر اماکن توسط 5 میلیون و 361 هزار و 881 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و 23 هزار و 708 لیتر الکل اهدایی مردمی انجام شد.

به گفته نصیری، با توجه به کمبود ذخیره خون در کشور در راستای ترغیب و تشویق داوطلبان به اهدای خون اقدام شد و در این زمینه 8 هزار و 147 واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر اهدا شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی از سوی 579 پزشک و پیراپزشک داوطلب در 61 نقاهتگاه برپاشده تأکید کرد: یک هزار و 267 منطقه حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار برای اجرای پروژه‌های داوطلبانه و طرح‌های پیشگیری از کرونا تحت پوشش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بود.

صدور مجوز برای 44 تشکل مردم نهاد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر مشارکت داوطلبان حقوقی از جمله 579 تشکل مردم نهاد یادآور شد: 127 بنگاه اقتصادی در اجرای طرح ها و برنامه ها با جمعیت هلال احمر همکاری داشت و در این زمینه 44 مجوز برای تشکل مردم نهاد و هماهنگی و تعامل برای تأمین خیریه‌ها و تشکل‌های پشتیبان برای بیمارستان‌ها درگیر با بیماری کرونا صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها