مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور از اخذ نمونه از ۱۱۵ نفر از بستگان جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۴۴۹۷
آخرین وضعیت شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی / اخذ نمونه ژنتیک از ۱۱۵ نفر

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، حامد نائیجی درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در تشخیص هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران گفت: از روز گذشته با انتقال اجساد جانباختگان این سانحه هوایی فرآیند استخراج پروفایل‌های ژنتیکی از آنان آغاز شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد، اما تا کنون هویت هیچ یک از اجساد شناسایی نشده است، چرا که آزمایش‌هایی که باید انجام شود، زمان‌بر است و باید مراحل مختلفی را طی کند.

وی ادامه داد:‌ البته تمام تلاش متخصصان و کارشناسان پزشکی قانونی این است که در کم‌ترین زمان ممکن اجساد قربانیان شناسایی شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شود.

نائیجی درباره شمار بستگان قربانیان این حادثه که برای اخذ نمونه ژنتیک به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند نیز گفت:‌ طبق آمارهای ما تا پیش از ظهر امروز از ۱۱۵ نفر از بستگان قربانیان در مرکز پزشکی قانونی استان تهران نمونه اخذ شده است و برخی نفرات نیز باقی‌مانده‌است که لازم است زودتر برای اخذ نمونه اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد شناسایی هویت قربانیان خارجی این هواپیما نیز گفت: در این خصوص رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است؛ اقداماتی هم بنا شده از طریق پلیس بین‌الملل و کانال‌های دیگر انجام شود تا بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن نمونه ژنتیکی را از بستگان این افراد در خارج از کشور اخذ کرده و هویت آنان را نیز شناسایی کنیم.

به گفته وی اقدامات کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی استان تهران به شکل شبانه‌روزی در مرکز آزمایشگاهی و تشخیص کهریزک برای شناسایی هویت قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها