رییس‌جمهور دیروز با حضور در مجلس، لایحه بودجه کل کشور را تقدیم نمایندگان کرد. نکته جالب این‌که وقتی درهای مجلس به روی خبرنگاران باز شد، ‌رییس جمهوری با همراهانش در مجلس حضور داشت.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۷۴

در روزهای قبل برخی پیش‌بینی می‌کردند با توجه به تحولات اخیر بویژه گرانی بنزین و حوادث بعد از آن، جلسه تقدیم لایحه بودجه، جلسه پرحاشیه‌ای باشد اما با این‌حال جلسه دیروز تقریبا به آرامی برگزار شد و رئیس‌جمهور هم سخنان خود را در آرامش مطرح کرد.
البته هنگامی که سخنان رییس‌جمهور به موضوع آموزش در بودجه سال آینده رسید، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر از جا برخاست و با صدای بلند نسبت به بودجه اعتراض کرد و خواهان اصلاح آن شد.
به گزارش ایرنا، همچنین هنگامی که رئیس‌جمهور پشت تربیون مجلس قرار گرفت نادر قاضی پور نماینده ارومیه با صدای بلند خطاب به علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پس بنزین چه شد در مورد بنزین هم باید صبحت کنند.
رئیس‌جمهور در جلسه علنی دیروز با ارائه گزارشی از نحوه تخصیص بودجه علی‌رغم شرایط تحریمی کشور، گفت: بودجه سال آینده هم بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است.
روحانی گفت: دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گام‌های قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.
رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان ما، آمریکایی‌ها و صهیونیست ها فکر می‌کردند که با تحریم شدید شان نسبت به ملت ایران، ملت و دولت را ناتوان خواهند ساخت ناامید شدند. دولت توانسته در طول ۹ ماه گذشته در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه بردارد.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: تقریباً بودجه سال ۹۹ با شرایطی که ما پیش بینی کردیم خیلی به نفت کار ندارد و شما در جدول‌های درآمدی که برای نفت خام و گاز در نظر گرفته شده با مقداری که در بودجه عمرانی پیش‌بینی کرده‌ایم اگر همه پیش‌بینی حاصل شود تقریباً نزدیک به هم است و اگر آن پیش‌بینی حاصل نشود بودجه عمرانی ما جلو است؛ ۷۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده بودجه عمرانی اعتبار در نظر قرار گرفته است.

شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم نیازی به خارج نداشته باشند
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارقامی از بودجه و ویژگی‌های آن، تقویت حوزه‌های بهداشت و درمان، محیط زیست، کشاورزی ، آب، برق، ارتباطات و پهنای باند را از اصول سیاست های دولت عنوان کرد و افزود: از آغاز دولت یازدهم قدرت پهنای باند تقریبا 20 برابر شده است و این روند را ادامه می دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی های خود احتیاجی به خارج نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها