همسفر خوب چه کسی است؟ ویژگی‌های یک همسفر بد چیست؟

با کی باید برم؟

انتخاب یک همسفر خوب به اندازه انتخاب مقصد مهم است می‌تواند به جذابیت سفر شما اضافه کند یا به کلی سفر را نابود سازد. پس قبل از هرچیزی باید از خودمان بپرسید «خصوصیات همسفر خوب چیست؟» این سؤالی است که قبل از سفر باید به جوابش برسیم، چرا که ممکن است خیلی زود دیر شود و بعد از این‌که سفرمان خراب شد درگیرش شویم تا در مسافرت‌های بعدی از افراد بهتری درخواست کنیم تا در سفر کنارمان باشند. انتخاب اشتباه همسفر می‌تواند سفری را که می‌توانست بهترین سفر عمرتان باشد، به خاطره‌ای تبدیل کند که بعدها از آن سفر به عنوان یک فاجعه نام ببرید. هر سفری مناسب تیپ شخصیتی خاصی است. برخی دوست دارند در هتل‌های لوکس اقامت کنند و برخی کمپ‌زدن را ترجیح می‌دهند. برخی عاشق سفرهای ماجراجویانه هستند و گروهی از سفرهای آرام خوششان می‌آید. باید همسفرتان را مطابق با نوع سفری که خواهید رفت انتخاب کنید؛ البته بعضی ویژگی‌ها هستند که فارغ از جنس سفر، نکته منفی به حساب می‌آید و باید از افرادی که چنین ویژگی‌هایی دارند، دوری کرد. در این گزارش می‌خواهیم به برخی از این صفات بپردازیم و بگوییم از همسفر شدن با چه کسانی باید بپرهیزید.
کد خبر: ۱۲۳۹۷۶۹

امان از بی‌مسؤولیت‌ها
مسؤولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی هر فردی است که در موفقیت او و روابطش با افراد مختلف نقش پر رنگی دارد. مسؤولیت‌پذیری از جهتی یک نوع تعهد درونی برای انجام مطلوب همه فعالیت‌هایی است که فرد به‌‌عهده‌اش می‌گیرد. حالا فرض کنید همسفر شما چنین ویژگی‌هایی را نداشته باشد. آیا می‌شود روی حرفش حساب کرد؟ می‌توانید کارهای سفر، وسایل مورد نیاز و... را بین خودتان و او تقسیم کنید؟ متاسفانه بسیاری از موارد، ‌برخی آدم‌ها سعی می‌کنند با توسل به هزاران ترفند متفاوت از پذیرش تعهد فرار کنند. اگر هم تعهدی به آنها تحمیل شود، خیلی بی‌تفاوت شانه خالی می‌کنند و به خودشان و بقیه آسیب می‌رسانند. همه اینها برای این‌که با یک فرد بی‌مسؤولیت همسفر نشوید، کافی است. حالا اگر بازهم شک دارید به موقعیت‌های پیچیده سفر فکر کنید. به لحظاتی که در شرایط پیچیده فرد بی‌مسؤولیت شما را تنها می‌گذارد یا به خاطر بی‌مسؤولیتی‌اش بحران را دو چندان کند.

سخت نگیر رفیق
هر چقدر هم که سفرتان برنامه‌ریزی شده باشد، احتمال وقوع اتفاق غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد. اگر همسفرتان آدمی سختگیر باشد، پدرتان در می‌آید و مدام باید اعتراضات و سرکوفت‌هایش را تحمل کنید. حالا شاید اهل سرکوفت نباشد، اما به هر حال، چنین افرادی از اتفاقات برنامه‌ریزی نشده به شدت عذاب می‌کشند و این عذاب از مسیرهای مختلف به شما منتقل می‌شود. گاهی این مسیر اعتراض و دعواست و گاهی شامل بی‌حوصلگی، ناراحتی و... می‌شود. پس سعی کنید با آدم‌های سهل‌گیر همسفر بشوید که هر اتفاقی افتاد آزار نبینند و شما هم آسایش داشته باشید. البته اگر بخواهید پایتان را یک قدم فراتر بگذارید باید دنبال همسفر ریسک‌پذیر باشید؛ چرا که یک سفر خوب در بهترین حالت هم دچار اتفاقاتی می‌شود که شما مجبور می‌شوید در لحظه تصمیم بگیرید و به احتمال زیاد این تصمیم خلق الساعه شما شامل ریسک‌هایی می‌شود. افرادی که اهل ریسک نیستند، در این شرایط دست‌وپایشان را گم می‌کنند و ممکن است آشوب راه بیندازند. منظور از آشوب همان اعصاب خردی است که در خودشان و شما ایجاد می‌شود.در سمت مخالف اینها آدم‌هایی ریسک‌پذیر وجود دارند. یک همسفر ریسک‌پذیر در این‌ مواقع از هیجان قضیه خوشحال می‌شود و اگر شما هم نتوانید تصمیم بگیرید به کمکتان خواهد آمد.
بدغذاها!
با کسانی که از تجربه غذاهای جدید می‌ترسند، همسفر نشوید. غذای هر منطقه یکی از راه‌های شناخت فرهنگ جایی است که به آن سفر می‌کنید. اگر همسفرتان اهل تجربه غذاهای جدید در محل‌های جدید نباشد، شما را به یکی از فست‌فودهای معروف خواهد کشاند و شما هم از تجربه یک غذای هیجان‌انگیز که شاید بعدها هرگز فرصت تجربه‌اش را پیدا نکنید محروم خواهید شد. البته این فقط بخش ساده ماجراست. چنین افرادی به اصطلاح بدغذا هستند و همسفر شدن با آدم بدغذا یعنی کلی محدودیت برای خوراکی‌هایی که همراه خودتان می‌برید یا مکان‌هایی که غذا می‌خورید. این محدودیت‌ها باعث می‌شود شما زمان و هزینه قابل توجهی را صرف برنامه‌ریزی برای تغذیه سفرتان کنید و این در حالی است که می‌شود چنین زمان و هزینه‌ای را روی چیزهای مهم‌تری سرمایه‌گذاری کرد.

یوسف هاشمی

خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها