ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج رادیو اعلام شد

آوای بسیج در رادیو

ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج در رادیو اعلام شد. حمید شاه‌آبادی، معان صدا با بیان این‌که نقش رادیو در ثبت دلاور‌ی‌ها و رشادت‌های بسیجیان در سال‌های حماسه و انتقال ارزش‌های به پا خاسته از تفکر بسیجی در جامعه، بی بدیل و ارزنده است به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج پرداخت. به گزارش جام‌جم، شاه‌آبادی با اظهار این‌که تشکیل بسیج مستضعفین، ارتش20 میلیونی به فرمان امام خمینی(ره) و هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام از جمله اساسی‌ترین عوامل در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به حساب می‌آید، گفت: به برکت این دوراندیشی، هدایت انقلاب در مسیر تازه‌ای قرار گرفت. بر این اساس امام امت 5 آذر 58؛ یعنی در مدتی کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب، فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند. مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدف‌های والای آن داشتند با آمادگی، قصد و اراده خلل‌ناپذیر جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب، گروه‌های مقاومت مردمی را در پایگاه‌های بسیج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند و در عرصه‌هایی چون مبارزه با ضدانقلاب و منافقین، هشت سال جنگ تحمیلی، سازندگی پس از جنگ، اشتغال، کارآفرینی و زدودن فقر از چهره جامعه همواره پیشقدم و آماده بودند تا آنجا که امروزه از شکل‌گیری تفکر بسیجی برای ساختن ایران اسلامی سخن به میان می‌آید و فرهنگ بسیجی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می‌شود. تأثیر رسانه ملی و به تبع آن نقش رادیو در ثبت دلاوری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در سال‌های حماسه، جنگ و انتقال مفاهیم و ارزش‌های به پا خاسته از تفکر بسیجی در جامعه، بی‌بدیل و ارزنده است. به گفته معاون صدا، شبکه‌های رادیویی در مجموع با 409 برنامه، 83 عنوان و به مدت 86 ساعت به موضوع هفته بسیج می‌پردازند که از این میزان برنامه، 62 برنامه در قالب 9 عنوان و به مدت 14 ساعت به طور ویژه خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۸۷۴۹

رادیو ایران: به مناسبت هفته بسیج، تعداد 45 برنامه را در قالب 13 عنوان و به مدت هشت ساعت پیش‌بینی کرده که از آن جمله برنامه «فرمانده» به بهانه رقابت دو گروه جوان موفق در قالب مسابقه پیش‌بینی شده و با قرار گرفتن مدیران موفق سال‌های دفاع مقدس در کنار مدیران و جوانان نخبه امروز با طرح موقعیت‌های جنگی به مرور خاطرات سال‌های دفاع مقدس و توانمندی جوانان دیروز و امروز می‌پردازد. «خاستگاه مقاومت» نیز برنامه دیگری است که به تأثیرات فراتر از مرزهای ایران در راستای تشکیل نیروهای مردمی و حمایت از جریان‌های اسلامی می‌پردازد.
رادیو ورزش: 40 برنامه را در قالب هشت عنوان و به مدت 9 ساعت پیش‌بینی کرده که از آن جمله برنامه «فرهنگ بسیج، یک ملت بسیجی» است که به مدت 28 دقیقه به صورت ویژه به چگونگی اشاعه فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران و دعوت از متولیان بسیج در حوزه ورزش و گفت‌وگو با آنها می‌پردازد.
رادیو نمایش: 23 برنامه را در قالب ده عنوان و به مدت شش ساعت پیش‌بینی کرده و از جمله در نمایش «هم‌خانه» روایت سعید، جانباز اعصاب و روان پخش می‌شود که دچار مشکلات روحی شدید شده و هانیه دخترش به خاطر مشکلات پدر خواستگار خود را رد می‌کند.
رادیو تهران: 19 برنامه را در قالب چهار عنوان و به مدت پنج ساعت پیش‌بینی کرده که برنامه «روایت اخلاص» به طور ویژه به بیان پیشرفت‌های بسیج در حوزه زنان، گفت‌وگو با بسیجیان و جهاد دانشگاهی می‌پردازد.
رادیو گفت‌وگو: 42 برنامه را در قالب 12عنوان و به مدت 18 ساعت پیش‌بینی کرده که سه عنوان از برنامه‌ها، «گفت‌وگوی روز» تبیین سیاست‌های کلی سازمان بسیج مستضعفین در انقلاب اسلامی، «برنامه‌های کوتاه» نامگذاری روزهای هفته بسیج و «ویژه 20 دقیقه‌ای» نگاهی به دلایل تاسیس سازمان بسیج به صورت ویژه، خواهد بود.
ایرانصدا: 91 برنامه را در قالب دو عنوان و به مدت هشت ساعت پیش‌بینی کرده که مستند
«تاریخ شفاهی19» به مدت سه ساعت
به صورت ویژه در مصاحبه و گفت‌وگو با
جواد منصوری، مصطفی میرسلیم، محمدرضا نقدی، احمد مسجدجامعی و حسین شیخ‌الاسلام به هفته بسیج
می‌پردازد.
رادیو فرهنگ: 25 برنامه را در قالب 9 عنوان و به مدت هفت ساعت پیش‌بینی کرده که پنج عنوان برنامه مجله نیمروز، شنیدنی‌های تاریخ انقلاب، اعزامی از بهشت، جوانه‌ها و گفتارش به مدت پنج ساعت به این موضوع می‌پردازد.
رادیو جوان: 21 برنامه را در قالب چهار عنوان و به مدت چهار ساعت پیش‌بینی کرده که در برنامه «شکوه حماسه» فعالیت‌های بسیج در هشت سال دفاع مقدس تشریح می‌شود.
رادیو معارف: 59 برنامه را در قالب هفت عنوان و به مدت 13 ساعت پیش‌بینی کرده که در چهار عنوان از برنامه‌های مذکور با نام‌های پیام ولایت، روایت عشق، مدرسه عشق و گفت‌وگوی 21 به مدت هفت ساعت به موضوعاتی همچون برگزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره بسیج، سیره شهدای مدافع حرم، کارکردهای بسیج، اولویت‌ها و تبیین برنامه‌های هفته بسیج در گفت‌وگو با مسؤول سازمان بسیج پرداخته خواهد شد.
رادیو سلامت: 20 برنامه را در قالب هشت عنوان و به مدت سه ساعت پیش‌بینی کرده که در سه برنامه «یاد یاران» با معرفی کادر پزشکی بسیجی و ذکر خاطراتی از آنان، «سپید جامگان آسمانی» آشنایی با شهدای بسیجی از کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس و «تپش مهر» ارائه فعالیت‌های بسیجی جامعه پزشکی در سراسر کشور به این مهم می‌پردازد.
رادیو قرآن: 14 برنامه را در قالب سه عنوان و به مدت دو ساعت پیش‌بینی کرده که برنامه «شجره طیبه» از 2 آذر شروع شده، تا 5 آذر ادامه دارد و به موضوع تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین با توجه به اسامی روزهای هفته بسیج، به بررسی نامگذاری روزهای این هفته خواهد پرداخت. این برنامه با موضوعاتی همچون بسیج؛ پژواک ندای حضرت زینب(س)، بسیج، انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی، بسیج؛ انقلابی‌گری و پیشرفت، بسیج؛ انقلابی‌گری و کارآفرینی، بسیج؛ انقلابی‌گری و ایثار، بسیج؛ انقلابی‌گری و اقتدار جهانی، بسیج؛ انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری با کارشناسی حجت‌الاسلام رنجبران پخش می‌شود.
رادیو اقتصاد: ده برنامه را در قالب سه عنوان و به مدت سه ساعت پیش‌بینی کرده که در برنامه «ره‌یافت» نقش بسیج در عمران و آبادی و محرومیت‌زدایی کشور بیان می‌شود.

زهره زمانی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها