اگر به‌خاطر داشته باشید دهه فجر سال گذشته سریالی با نام «نفوذ» روی آنتن شبکه یک رفت که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این برهه از تاریخ انقلاب، یعنی پیروزی دانشجویان مسلمان در ختم غائله گروهک تروریستی خلق ترکمن در گنبدکاووس بودکه توسط عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب طراحی شده بود.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۸۰

حال قرار است فصل جدید این مجموعه نیز تولید شود که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز این مجموعه که شامل سکانس‌های عبوری است، در قطار راه آهن تهران کلید می‌خورد.
این فصل نیز در ده قسمت طراحی شده که یلدا افشاری‌نیا، بازیگر نقش مهناز یکی از بازیگرانی است که در این سکانس‌ها حضور دارد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تصویربرداری تا چهار پنج ماه به طول بینجامد. مضمون اصلی این فصل، سایت کبکان است.
سایت کبکان چیست؟
سایت کبکان اوایل دهه ۱۳۵۰ توسط آمریکا و دو آژانس اطلاعاتی آن یعنی ناسا و سی آی ای بر بالای کوه ا... اکبر در شهرستان درگز تاسیس شد. سیستم‌های جاسوسی و شنود مستقر در پایگاه‌های کبکان و بهشهر، به قدری پیچیده و پیشرفته بودند که استانفورد ترنر (رئیس وقت سیا) در توصیف آنها گفته بود این ایستگاه‌ها برای قرن ۲۱ ساخته شده‌اند! پایگاه کبکان مرکز اصلی پایگاه‌های شنود مستقر در شمال ایران بوده است که در آن دوران، قوی ترین رادار ساخت دست بشر در شمال ایران نصب شد. این رادارها، کار خود را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرده و به نحوی استقرار یافته بودند که تمام سطح جنوب شوروی را تحت پوشش خود قرار می‌دادند و برد آنها، به شعاع باورنکردنی ۵۰۰۰ کیلومتر بود!
از کودتای نوژه تا آغاز جنگ تحمیلی
«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده است؛ فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند که روی آنتن رفت. فازهای بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز ۳ در خجیر، فاز ۴ در گنبد و مشهد و همچنین فاز ۵ در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.
امین اسکندریان(مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی(نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی(سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی(مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی(استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد(دانشفر)، ماشاءا... شاه‌مرادی(حاج عرفان)، کاوه سماک‌باشی(سروان عباسی)، امیرمحمدزند(حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی(شهره)، نجوا صاحب‌الزمانی(ثریا)، فاطمه بیگی(ناهید)، محمدجواد جعفرپور(قاسم) و جلال فاطمی(سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند. صالح میرزاآقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و... نقش‌هایی بازی می‌کنند که اینها واقعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها