اهداف رژیم صهیونیستی از حملات به عراق و سوریه چیست؟

جنگ برای بقا

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همچنان در تشکیل کابینه خود ناکام مانده و در بحران سیاسی دست و پا می‌زند به ترفندهایی متوسل می‌شود تا خود را از این مهلکه نجات دهد. یکی از این ترفندها دست زدن به اقداماتی دیوانه‌وار و خارج از عرف بین‌الملل درحمله به مواضعی در کشورهای عراق و سوریه است. حملاتی که هرچند بلافاصله از سوی پدافند هوایی سوریه یا عراق پاسخ داده می‌شود اما هر بار نتانیاهو را به ریسک بزرگ‌تری نزدیک می‌کند. ریسکی که ممکن است به قیمت یک جنگ تمام عیار علیه او و دولتش تمام شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۵۳

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز گذشته از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهدافی متخاصم در آسمان دمشق خبر داد. به گفته این منبع در حالی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سعی داشتند مناطقی را در دمشق بمباران کنند، پدافند هوایی سوریه موشک‌های شلیک شده این جنگنده‌ها را قبل از اصابت به هدف منهدم کرده است. برخی منابع گفتند هدف این جنگنده‌ها فرودگاه نظامی «المزه» بوده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه این حملات را تایید کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در پیامی توییتری تلاش کرد این حملات را توجیه کند و بگوید «با تلاش فراوان حمله علیه اسرائیل را خنثی کردیم». وی مدعی شد «یک حمله علیه اسرائیل از سوی نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه » صورت گرفته است .ادعایی که از سوی منابعی در ایران به کلی تکذیب شد و آن را از اساس دروغ توصیف کردند.
پهپاد اسرائیلی در لبنان
همزمان با این کشمکش ها، اعلام شد دو پهپاد اسرائیلی در آسمان لبنان پیدا شده که یکی از آنها سرنگون و دیگری در هوا منفجر شده است. درهمین رابطه محمد عفیف، مسؤول امور رسانه‌ای حزب‌ا... لبنان تاکید کرد: آنچه در ضاحیه روی داد فقط انفجار بود و حزب‌ا... هیچ پهپادی را سرنگون نکرده است.عفیف گفت: پهپاد نخست بدون این‌که خسارتی به بار بیاورد در جنوب بیروت سقوط کرد و دومین پهپاد نیز با وارد کردن خساراتی به ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب‌ا... در ضاحیه منفجر شد. وی افزود: پهپاد نخست هم اکنون به منظور انجام برخی تحقیقات در اختیار نیروهای حزب‌ا... لبنان است. عفیف در عین حال گفت: پهپاد دوم که در نزدیکی ساختمان مرکز اطلاع‌رسانی حزب‌ا... لبنان منفجر شد برای عملیات تروریستی به‌کار گرفته شده بود اما به هدف خود دست نیافت. طبق اعلام برخی رسانه‌های خبری، سه نفر از شهروندان لبنان بر اثر انفجار پهپاد دوم دچار جراحت شده‌اند که هنوز منابع خبری رسمی لبنان آن را تایید نکرده‌اند. وئام وهاب، رئیس حزب التوحید لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: پهپادهایی که در ضاحیه سقوط کردند، تهاجمی آشکار به لبنان و ملت آن بود و دولت باید به شورای امنیت شکایت کند.
حماس و جهاد در کنار حزب‌ا...
جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان، این اقدام صهیونیست‌ها را اقدامی تجاوزکارانه و تحریک‌آمیز توصیف کرد. این جنبش همچنین تأکید کرد تجاوز صهیونیست‌ها به حریم هوایی لبنان به یک مسأله پُرتکرار تبدیل شده است. جهاد اسلامی فلسطین نیز حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و دفاع سوریه از خاک و ملتش را حق این کشور دانست. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این حق سوریه است که از سرزمین خود دفاع کند و در مقابل این تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی که خاک و ملتش را هدف گرفته، ایستادگی کند. در ادامه بیانیه آمده است، ادامه عربده‌کشی و تجاوزات صهیونیستی به متشنج شدن بیشتر اوضاع منجر می‌شود و این همان چیزی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر سران این رژیم خواستار آن هستند تا از خلال آن به دستاوردهای سیاسی و انتخاباتی برسند. همچنین روز گذشته اعلام شد سید حسن نصرا... ،دبیرکل حزب‌ا... لبنان به مناسبت سالگرد آزاد سازی منطقه جرود عرسال و نیز به مناسبت تحولات جاری سخنرانی خواهد کرد. بعضی از منابع گفتند سخنان نصرا... در واقع پاسخی قاطع به همین آتش‌افروزی‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود تا برای همیشه تکلیف آن را یکسره کند.
هدف نتانیاهو
تحلیلگران جنگ‌افروزی‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه را تلاشی مذبوحانه برای بقا در عرصه سیاسی توصیف می‌کنند و می‌گویند گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو پس از انتخابات پارلمانی محبوبیت خود را در سرزمین اشغالی از دست داده و او قادر به نخست‌وزیری مجدد خود نیست. به همین دلیل وی و همدستانش در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای جبران‌مافات قصد دارند منطقه را به سمت یک جنگ جدید سوق دهند.
به گزارش شبکه 12 رژیم‌صهیونیستی، طبق نظرسنجی‌های اخیر که در روزهای اخیر در رسانه‌های این رژیم منتشر شده، حزب لیکود نسبت به نظرسنجی‌های پیش از انتخابات فروردین سال جاری در سرزمین‌های اشغالی کرسی‌های کمتری را در اختیار خواهد گرفت. حزب لیکود در حال حاضر ۳۸ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی دارد، اما اگر انتخابات مجدد انجام شود هشت کرسی خود را از دست خواهد داد و با حزب ائتلافی رقیب «آبی سفید» از نظر تعداد کرسی برابری می‌کند.
وزرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو که در رابطه با انتخابات مجدد پارلمانی در پایان شهریور ماه در سرزمین‌های اشعالی بسیار نگران هستند، به‌شدت جنگ‌افروزی را راهی برای بازگرداندن خود به عرصه مبارزه انتخابات پارلمانی این رژیم می‌دانند.
افزایش تنش در خاک عراق و سوریه بخشی از این استراتژی عنوان شده است. مقامات آمریکایی جمعه گذشته به روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفتند، اسرائیل مسؤول چند حمله اخیر به عراق و مواضع نیروهای مردمی این کشور بوده است. اوضاع در نوار غزه هم در هفته‌های اخیر پرتنش بوده است. پنجشنبه گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی این منطقه را در سه نوبت بمباران کردند. حملات اخیر به سوریه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود. پیدا شدن دو پهپاد ناشناس در آسمان لبنان نیز چیزی جز ادامه این سناریو نمی‌تواند باشد.

شهادت عضو حزب‌ا...

حزب‌ا... لبنان از شهادت یکی از رزمندگان خود به نام حسن یوسف زبیب در حمله شامگاه شنبه رژیم‌صهیونیستی به دمشق خبر داد. به گزارش العالم، تلویزیون سوریه بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان شهر «دمشق» خبر داد و اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور چند شیء مهاجم را هدف قرار داده است. برخی منابع خبری گزارش دادند احتمالا جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند موشک به فرودگاه نظامی «المزه» در دمشق شلیک کرده‌اند.

رحیم محمدی

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها