سامسونگ از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد

آغاز فصلی نو

هفته گذشته برای طرفداران محصولات سامسونگ یک هفته هیجان‌انگیز بود، چراکه در این هفته پربار این شرکت کره‌ای از محصولات متنوع زیادی رونمایی کرد که مهم‌ترین آنها گلکسی نوت 10 پرچمدار جدید این محصول بود. جدیدترین گوشی هوشمند خانواده نوت سامسونگ هم نسل پنجم اینترنت را به این شرکت آورده است، هم قوی‌ترین سخت‌افزار را بین محصولات این شرکت دارد تا بتوان آن را لایق پرچمداری دانست. گوشی هوشمندی که می‌تواند سال اقتصادی سامسونگ را موفق‌تر از قبل به پیش ببرد و سال 2019 را به سالی رویایی برای این شرکت کره‌ای تبدیل کند.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۶۱

ریخت و پاش سخت‌افزاری

وقتی صحبت از پرچمدار می‌شود باید دنبال قوی‌ترین سخت‌افزار موجود برویم؛ برای همین نوت 10 از پردازنده قدرتمند و آخرین مدل کوآلکام یعنی اسنپ‌دراگون855 استفاده کرده است. از طرف دیگر کنار این پردازنده، 8 گیگابایت رم قرار دارد که کار پردازنده را برای انجام سریع کارها آسان‌تر می‌کند. نوت 10 دو همراه دارد که حتی از خودش هم جلوتر هستند؛ نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5جی که در کنار نوت معرفی شده‌اند، به معنای واقعی شگفت‌انگیز هستند. هر دو گوشی سخت‌افزار مشابهی دارند و تنها تفاوت این دو محصول استفاده از فناوری 5G در گران‌ترین نوت 10 بازار است. مدل نوت10 پلاس از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اکسینوس 9825 استفاده می‌کند. در کنار این پردازنده مقدار رم دستگاه هم به 12گیگابایت رسیده است. حافظه داخلی در مدل پایه 256 گیگابایت است، اما در مدل پلاس می‌توانید یکی از دو مدل 256 یا 512 را انتخاب کنید. پردازنده گرافیکی به کار رفته در هر دو مدل گوشی Mali-G76 MP12 است تا همه‌چیز قدرتمند و کامل باشد.

آلومینیوم به‌جای استیل

در نوت 10 دیگر خبری از لبه‌های خمیده نیست و در واقع می‌توان گفت نسخه اج برای این گوشی عرضه نشده است، اما استفاده از حاشیه بسیار باریک و حداقلی در نوت 10 و حذف ناچ گوشی باعث شده با یک صفحه‌نمایش حداکثری و بزرگ روبه‌رو باشید. پشت گوشی نیز طراحی ساده و مینیمالی دارد و همه چیز سر جای خود قرار گرفته است. سامسونگ در این مدل نیز از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده، اما فلز به کار رفته در نوت 10 برخلاف مدل‌های قبلی نوت به‌جای استیل از آلومینیوم است. آلومینیوم مقاومت استیل را ندارد و شاید در صورت ایجاد فشار شدید نوت 10 راحت‌تر از مدل‌های قبلی خم شود. اما آلومینیوم، سبک‌تر است و به سازندگان کمک می‌کند هم گوشی ارزان‌تری تولید کنند و هم وزن دستگاه را پایین بیاورند. نکته جالب دیگر در طراحی نوت 10 حذف جک5/3میلیمتری هدفون است. چیزی که سامسونگ بارها از آن برای مسخره کردن اپل استفاده کرده بود و حالا خودش هم به آن تن داده است.

دوربین هیجان انگیز

تفاوت‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس در دوربین گوشی هم دیده می‌شود. نوت 10 که مدل پایه پرچمداران سامسونگ به حساب می‌آید از یک دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌برد. حسگرهای استفاده شده در این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسل با دیافراگم دوگانه f/1.5 و f/2.4 است. در کنار آن دو‌حسگر تله فتوی 12 مگاپیکسلی و دوربین 16مگاپیکسلی اولترا واید قرار دارد.
همچنین جلوی گوشی یک دوربین 10مگاپیسل تعبیه شده است که با توجه به امکانات موجود چندان چنگی به دل نمی‌زند، اما ترکیب سه حسگر در پشت گوشی نتیجه فوق‌العاده‌ای را به بار آورده است. تمام این حسگرها با همین ترکیب در مدل نوت 10 پلاس نیز به کار رفته است، اما چیزی که تفاوت اصلی را ایجاد کرده استفاده از یک حسگر چهارم به نام دیپ ویژن است که به‌صورت اختصاصی برای تشخیص دقیق عمق تصویر به کار می‌رود. البته در پشت دستگاه نوت 10 پلاس دو حسگر در کنار فلش دوربین قرار دارند، اما هر دوی این حسگرها ابزارهای دیپ ویژن هستند و خبری از حسگر پنجم نیست.
در کنار اینها نوت 10 برای وضوح صدای فیلم‌های فیلمبرداری شده نیز راهکار جدیدی ارائه داده و از فناوری Audio Zoom استفاده کرده است. این فناوری به صداهای محیط بعد می‌دهد و مشخص می‌کند هر صدا در چه فاصله‌ای از دوربین تولید شده است.

یار مچی کهکشانی‌ها

همراه با گوشی هوشمند جدید سامسونگ یک‌ساعت هوشمند هم معرفی شد تا این پرچمدار تنها نباشد و ساعت هوشمندی را هم در کنار خود داشته باشد. این ساعت هوشمند که با همکاری شرکت آندر آرمور تولید شده، گلکسی واچ اکتیو 2 آندر آرمور ادیشن نام دارد و بیشتر از همیشه روی حرکات ورزشی تمرکز کرده و یک مربی ورزش تمام عیار برای صاحبش است. گلکسی واچ جدید در دو مدل 44 و 40 میلی‌متری با صفحه گرد تولید شده است. جالب این‌که شرکت آندر‌آرمور یک کفش ورزشی هم با نام HOVR تولید کرده است که هماهنگی تمام و کمالی با ساعت هوشمند و نوت 10 سامسونگ دارد. از نظر سخت‌افزاری ساعت اختصاصی سامسونگ تفاوت چندانی با مدل‌های قبلی ندارد و با همان پردازنده اگزینوس 9110 و رم 768 مگابایتی عرضه شده است. سامسونگ باز هم سراغ همان مدل‌های قبلی رفته و از سیستم‌عامل اختصاصی تایزن استفاده کرده است.

عصای جادویی

وجود یک قلم در کنار گوشی هوشمند از همان زمانی که گوشی‌های تمام تاچ عرضه شد، یک امر طبیعی بود، اما با افزایش حساسیت صفحه‌های لمسی، کارکرد قلم نیز کمرنگ‌تر شد. با این حال، یکی از معدود سری گوشی‌هایی که در تمام این مدت قلم هوشمند را برای گوشی‌هایش حفظ کرد، سری نوت سامسونگ بود. حالا در نوت 10، این‌قلم به یک چوب جادو تبدیل شده است که هر کاری از آن برمی‌آید. این‌قلم که حالا بالاترین حساسیت موجود را دارد در نقش یک ریموت کنترل برای گوشی عمل می‌کند؛ به‌طوری که شما می‌توانید با چند حرکت ساده میانبرهای از قبل تعیین شده را اجرا کنید و کارهای مختلف را با آن انجام دهید، یعنی درست مثل چوب جادوی هری‌پاتر، بدون این‌که نیاز باشد قلم با گوشی برخوردی داشته باشد.

سلام نسل پنجم، خداحافظ واقعیت افزوده

انتظار می‌رفت گوشی جدید سامسونگ از همان مدل پایه‌اش به فناوری 5G مجهز باشد، اما برخلاف انتظار، شرکت کره‌ای فقط یک‌مدل 5G عرضه کرده است که حدود 200 دلار از مدل‌های دیگر قیمت بالاتری دارد. یعنی اگر می‌خواهید یک نوت 10 با 5G داشته باشید حتما باید مدل نوت 10 پلاس 5G را خریداری کنید. در‌هر صورت 5G به خانواده نوت 10 اضافه شده، اما چیزی که نوت 10 به آن دیگر مجهز نیست، واقعیت افزوده است. در واقع هیچ کدام از مدل‌های نوت 10 با عینک‌های واقعیت افزوده سازگار نیستند و سامسونگ اگر بخواهد واقعیت افزوده را به پرچمدار خود اضافه کند، حتما باید عینک اختصاصی آن را هم تولید کند.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها