خبر خودکشی حامی مالی ترامپ، گمانه زنی‌های متعددی را درباره علت و چگونگی این اتفاق به وجود آورد ه است

خودکشی اجباری؟!

مرگ مشکوک میلیاردر آمریکایی «جفری اپستین» در زندان، ابهامات زیادی را درباره روابط پنهانی او با سران سیاسی آمریکا از دموکرات‌ها گرفته تا جمهوریخواهان و نیز روابط او با دولت‌های خارجی به‌ویژه سازمان جاسوسی موساد مطرح کرده است. مقام‌های آمریکایی شنبه اعلام کردند اپستین در زندان نیویورک خود را حلق آویز کرده، در صورتی که او در انتظار محاکمه خود به اتهام قاچاق دختران نوجوان و بهره‌برداری جنسی از آنها بود. مرگ ناگهانی و اسرارآمیز او خیلی‌ها را در آمریکا شوکه کرد و همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها را دامن زد که آیا او به جرم داشتن اسرار مگوی فراوان به نوعی سر به نیست شده است؟
کد خبر: ۱۲۲۳۰۸۵

جفری اپستین 66 ساله در زندان منهتن نیویورک به سر می‌برد که به صورتی غیرمنتظره منابع خبری اعلام کردند او در زندان خود را حلق آویز کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، اتهام اپستین، قاچاق جنسی دختران 14 سال به بالا بود و گفته می‌شد او سال‌ها به این کار مبادرت داشته و از این طریق درآمد سرشاری به دست می‌آورد . به گونه‌ای که صاحب یک فروند جت شخصی و خانه مجلل بود و به افراد صاحب نفوذ و شخصیت‌های سیاسی دسترسی داشت. وی یک بار دیگر سال 2008 بازداشت و به 13 ماه زندان محکوم شد اما در همان دوران مجاز بود تا روزانه 12 ساعت در طول شش روز هفته از زندان خارج شود و در دفترکار خود در فلوریدا فعالیت کند. ماه گذشته، یک هفته پس از آن‌که وثیقه او مورد پذیرش قرار نگرفت، او در سلول خود در منهتن بیهوش پیدا شد که علامت‌هایی روی گردن وی وجود داشت و مقامات زندان در حال بررسی این حادثه به‌عنوان خودکشی احتمالی بودند. وی اخیرا اعتراف کرده بود برای تعدادی از مقامات و اعضای کنگره آمریکا اعم از برخی سناتورها، قاچاق جنسی فراهم کرده است. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در واکنش به خبر خودکشی اپستین گفت از مرگ او شوکه شده است. از سوی دیگر الکساندر اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره خواستار پاسخگویی به سوالات بی‌شمار درباره مرگ مشکوک اپستین شد.
پای سیاستمداران در میان است
در میان افرادی که اسم آنها در پرونده اپستین به میان آمده است، نام رئیس جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین بیل کلینتون و شاهزاده خانواده سلطنتی انگلیس، اندرو دوک یورک، به چشم می‌خورد. بسیاری می‌پرسند که این اشخاص چه منفعتی در ارتباط با اپستین داشته‌اند. در همین حال نکته قابل توجهی که برخی روزنامه‌نگاران به آن اشاره کرده‌اند، ارتباطات خارجی اپستین و احتمال اجیر شدن وی توسط موساد، سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس است.
بنا به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، اپستین در دهه 1980 گذرنامه سعودی داشته است. همچنین مقام‌های آمریکایی می‌گویند که وی گذرنامه‌ای اتریشی نیز داشته است. اما چیزی که روابط خارجی این میلیاردر آمریکایی را بسیار سوال‌برانگیز کرده است، ارتباط وی با صهیونیست‌هاست. به‌خصوص از طریق فردی به نام گیسلین ماکسویل. وی دختر میلیونر سابق، رابرت ماکسویل است که از چهره‌های برجسته صهیونیسم بین‌الملل و حامی اسرائیل بود. او شریک زندگی و همکار جفری اپستین تا اواخر عمرش بود. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی ماکسویل را «توطئه‌گر اصلی» در پرونده جفری اپستین نامید و از قول مقام‌های آمریکایی مدعی شد هنوز نتوانسته‌اند جای او را پیدا کنند.
باج خواهی جنسی موساد
نکته جالب دیگر درباره گیسلین ماکسویل، ارتباط تنگاتنگ وی با سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد است و حال این پرسش را به میان کشیده است که آیا جفری اپستین برای موساد نیز کار می‌کرده است؟ آیا فعالیت‌های وی در قاچاق و بهره‌برداری جنسی از نوجوانان، بخشی از برنامه صهیونیست‌ها برای نفوذ در میان نخبگان سیاسی آمریکایی و اخاذی از آنها برای اهداف خاصی بوده است؟ همچنین نقش موساد در مرگ مشکوک جفری اپستین که در شرایط کاملا حفاظت‌شده قرار داشت، چه می‌تواند باشد؟ در همین رابطه ویتنی وب، روزنامه‌نگار تحقیقاتی در تارنمای مینت پرس نوشت پرونده اپستین به یکی از بزرگ‌ترین عملیات باج‌خواهی جنسی در تاریخ اخیر آمریکا گره خورده است. این روزنامه‌نگار با اشاره به روابط نزدیک رابرت ماکسویل (پدر گیسلین ماکسویل) با سران رژیم صهیونیستی ادامه داد خدمات وی به اسرائیل و موساد چنان گرانبها بود که جسد وی را به بیت‌المقدس منتقل کرده و در مراسمی که سران اسرائیل حضور داشتند، او را تشییع کردند. در این مراسم شیمون پرز، رئیس‌جمهور پیشین رژیم اشغالگر از خدمات رابرت ماکسویل ستایش کرد.
اپستین خود نیز شخصا دوست دیرینه ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بود. دوستی چندین ساله آنها به حدی بوده که این روزها، رقیبان سیاسی باراک از این مساله برای حمله سیاسی به وی بهره‌برداری می‌کنند.
باراک قرار است اواخر سال جاری میلادی در انتخابات کنست با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رقابت کند. ناظران سیاسی می‌گویند در صورتی که شبکه فحشای کودکانی که اپستین اداره می‌کرده از سوی گیسلین ماکسویل و موساد سازمان داده شده باشد.
اسرائیل تمام نفوذ خود را به کار خواهد گرفت تا ماکسویل را از دردسر خلاص کند.اسرائیل در گذشته نیز به نفع جفری اپستین در روند قضایی آمریکا دخالت کرده و او را نجات داده بود. آیا این اواخر سیر تحقیقات به سمت و سویی می‌رفت که پای جاسوسی موساد را به وسط کشیده و در نتیجه بحرانی در روابط دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد؟
پای فرانسوی‌ها هم باز شد
«مارلن شیاپا» وزیر برابری مردان و زنان و «آدرین تکه» وزیر رفاه کودکان فرانسه در بیانیه‌ای مشترک خواستار آغاز تحقیقات در مورد ارتباط فعالیت‌های قاچاق جنسی «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی در فرانسه شدند. از دیدگاه این دو سیاستمدار فرانسوی، مرگ اپستین نباید قربانیان را از عدالت حقوقی که مستحق آن هستند محروم کند. آنها می‌گویند: این شرط اساسی برای احیای قربانیان و همچنین شرط محافظت موثرتر از دیگر دخترانی است که با چنین شبکه‌های سازمان یافته و این نوع شکارچیان روبه‌رو می‌شوند.
در پاسخ به این اظهارات، وزیر دادگستری فرانسه یادآوری کرد که پیگردهای قانونی از تصمیمات دولت نبوده است. وی به خبرگزاری فرانسه گفته دولت تصمیم ندارد در مورد فعالیت‌های اپستین در فرانسه تصمیم بگیرد. هرچند شیاپا و تکه، اطلاعاتی در مورد ارتباط اپستین با فرانسه ارائه نکرده‌اند اما یک منبع در دفتر شیاپا به سفرهای بیشمار او به فرانسه اشاره کرده است.

چرا خودکشی؟

خودکشی «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی در زندان از یک سو عملکرد دولت فدرال در نگهداری و مراقبت از وی را زیر سوال برد و از سوی دیگر به بهانه‌ای برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد تا خانواده کلینتون را هدف انتقادات تازه‌اش قرار دهد. ترامپ روز شنبه توییت یک کاربر توییتر را بازنشر کرد که در آن بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون را مقصر مرگ اپستین معرفی کرده بود. رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ نیز در توییتر از «انگیزه‌ها» ی مرگ اپستین سخن گفت و نوشت: اگر نظارتی برای جلوگیری از خودکشی وی وجود داشت پس این متقاعدکننده نیست که گفته شود وی خود را حلق‌آویز کرده است.
رسانه‌های آمریکایی اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که چطور فردی که کاملا تحت مراقبت بوده و حتی از قبل انتظار چنین اتفاقی می‌رفته موفق شده است خودکشی کند؟ آیا مرگ او به‌صورت عمدی صورت نگرفته تا اسرار مهمی که اپستین در سینه داشت به این صورت به گور سپرده شود؟

علی باقری

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها