دیروز به شکل عجیبی همه‌مان زود آمده بودیم روزنامه، گاهی پیش می‌آید که بشویم یکی بود، یکی نبود... یعنی یکی بیاید و دو نفر دیرتر، اما دیروز جمعه عجیبی بود که همه قبل از شروع ساعت کاری رسیدیم و مشغول کار شدیم. حالا خودتان ببینید چه جمعه خوبی بوده است. وقتی هم از اعضای گروه پرسیدم سوژه‌هایتان چیست، بی‌وقفه و به نوبت گفتند چه برنامه‌ای دارند و چه سوژه‌هایی را برای کار با دبیر گروهمان هماهنگ کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۳۵

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در سمیناری که در شهر مشهد برگزار شده، درباره بازسازی سینماهای حوزه هنری صحبت کرده است. همکارانمان در گروه سینما به همین بهانه رفته‌اند سراغ عملکرد حوزه هنری در عرصه سینما و از تحریم برخی فیلم‌ها گرفته تا افزایش سینماهای حوزه هنری و وضعیت آنها را بررسی کرده‌اند. بخوانید و ببینید از نگاه همکارانمان حوزه هنری در عرصه سینما چه کرده است.
واقعه مسجد گوهرشاد را هم که به خاطر دارید؟ یکی از اتفاقات تاریخی که هرگز از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد. همکارانمان در صفحه 10 امروز رفته‌اند سراغ کتاب خوب «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری و واقعه گوهرشاد را در خلال داستانی که این نویسنده روایت کرده بررسی کرده‌اند.
البته این را هم بگویم که همین حالا نمایشنامه خواندنی «من سقراط مجروح را دوست دارم» از همین نویسنده کنار دستم است و می‌خواهم بخوانمش. فرصت را غنیمت می‌دانم و خواندن این کتاب را هم به شما توصیه می‌کنم.
در همین صفحه‌ای هم که در حال خواندنش هستید زینب مرتضایی‌فرد رفته سراغ تک آهنگ‌هایی که بهار امسال منتشر شده‌اند و آنها را با تعداد منتشر شده در سه ماهه بهار سال گذشته مقایسه کرده است. او همچنین در گزارش خود به دلایل افزایش تک‌آهنگ طی سال‌های گذشته پرداخته است.
امروز در صفحه 12 رفته‌ایم سراغ یک داستان خواندنی از صادق کرمیار. «دشت‌های سوزان» را که خوانده باشید، حتما می‌دانید چه ریتم خوب و روانی دارد و تا چه اندازه در مخاطب خود اثر می‌گذارد.
یکی از آن داستان‌های ضداستعماری که ته نشین می‌شود در جان آدم و همه جا و همیشه همراهی‌اش می‌کند. در این کتاب استعمار پیر همین بریتانیای کبیر چه‌ها که نمی‌کند و کرمیار چه خوب روایت می‌کند دخالت‌ها و به‌قول معروف موش دواندن‌های انگلیسی‌ها در ایران را. به بهانه کنفرانس خبری سفیر انگلیس که البته از اساس هیچ رگه‌ای از دموکراسی در آن دیده نمی‌شود و همچنین توقیف نفتکش ایرانی توسط این کشور رفته‌ایم سراغ «دشت‌های سوزان». بخوانید و ببینید چه خبر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها