«می‌دانید هزینه سالانه صدور قبض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن چقدر است؟ ۱۴۴۰ میلیارد تومان! رقمی که در شرایط کنونی اقتصادی حفظ آن ضروری و متعلق به مردم است! برخی قبل از اجرای پروژه کارت سوخت باور نمی‌کردند، اما انجام دادیم و شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۷۳

چه کارها که با دولت الکترونیک می‌توان کرد!» این توییت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی درباره هزینه سنگین صدور قبوض است که آذر سال گذشته منتشر شد. هفته قبل نیز او با انتشار عکسی از قبوض مخابرات در جوی آب از توبیخ مدیر منطقه پستی موردنظر و پرداخت نشدن کارانه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ملی پست به دلیل ضعف در نظارت بر شبکه پستی خبر داد و از مدیرعامل مخابرات خواست پروژه حذف قبوض را که باید تا شهریور ۹۸ اجرایی شود، به‌موقع تمام کند تا منابع کشور بیش از این هدر نرود.
حالا معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز خبر داده است از ابتدای مهر دیگر قبض کاغذی برق در کشور توزیع نخواهد شد. براساس گفته‌های غلامرضا رخشانی مهر، این تصمیم باعث صرفه‌جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی در سال می‌شود. همه مشترکان می‌توانند # شناسه قبض*۱* را به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنند تا شماره آنها در سامانه موردنظر ثبت شود و از این پس قبوض را به‌صورت الکترونیکی دریافت کنند.
آمارها نشان می‌دهد ۳۵ میلیون کنتور برق و تقریبا به همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز در کشور وجود دارد که سالانه هزینه سنگین ۱۴۴۰ میلیارد تومانی را برای صدور قبض روی دست دولت می‌گذارد. برای حذف این هزینه، وزیر نیرو از ۱۹ خرداد طرح قبض سبز را کلید زد. به گفته رخشانی مهر، به جای قبوض، اطلاعات مربوط به مصرف و صورت حساب برق مصرفی مشترکان به‌صورت الکترونیک در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها