چه می‌کنه کاغذ!

می‌شود اسم دیروز را گذاشت روز یکی بود، یکی نبود. از خبرنگاران هر صفحه‌ای فقط یک نفر حضور داشت و همین هم می‌توانست شر و شور گروه را کم کند، اما راستش این اتفاق نیفتاد نه فشار روزه داری اثر کرده بود و نه غیبت چند نفر از اعضای گروه. می‌دانید چرا؟ چرایش را حین نوشتن موضوعات امروزمان برایتان توضیح می‌دهم که ببینید چه خبر بوده است. البته در همین حد بگویم که صابر محمدی امروز غایب نبود و حسابی هم حالش خوش بود. کاش این همکار خوبمان را می‌شناختید تا بدانید این که آمده باشد و حالش هم خوش باشد چه ابعاد پیچیده‌ای دارد. خب برویم سراغ صفحات امروز.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۶۰

در همین صفحه 9 محمدصادق علیزاده رفته سراغ بررسی سیاستگذاری‌های کارگروه کاغذ. کارگروهی که خیلی‌ها به عملکردش اعتراض دارند و برخی هم طی روزهای گذشته برای گرانی کاغذ نکات و مسائلی مطرح کرده و به این کارگروه ایراد گرفته‌اند. علیزاده رفته سراغ یکی از اعضای سابق این کارگروه تا ببیند از زمان تشکیل این کارگروه تا امروز چه بر آن گذشته و چه مراحل و اتفاقاتی را از سر گذرانده است. ما که مشتاقیم این مصاحبه را زودتر بخوانیم و ببینیم بالاخره چه بلایی بر سر کاغذ آمده و می‌آید که در نوسان، کم از بازار طلا نداشته است!
ورق بزنیم و برویم صفحه10. همان جایی که صابر محمدی شاعر و روزنامه‌نگاری که اول متنمان ذکرش رفت، با دقت تمام برایتان گزارش نوشته و مخاطبان نمایشگاه کتاب را براساس مولف، کتاب، ناشر و موضوعات پر جست‌و‌جو رفتارشناسی کرده است. محمدی همین طور که می‌نوشت با تمام اعضای گروه در حال صحبت کردن بود و طبق معمول پروژه همیشگی‌اش ماجرای فقیر و غنی ادامه داشت و چه ترکش‌ها که به حق و ناحق به ما حاضران بی‌گناه اصابت نکرد. خلاصه جا دارد ما هم یک رفتارشناسی مفصل از این همکارمان بنویسیم و برای خانواده‌اش ارسال کنیم.
در صفحه بعدی ساناز قنبری رفته سراغ موضوع دنباله‌سازی در سینمای ایران. ماجرا هم این است که شاهد احمدلو بعد از ده سال تصمیم گرفته قسمت دوم «چند می‌گیری گریه کنی؟» را بسازد و «لاک قرمز» جمال سیدحاتمی هم ظاهرا قرار است دنباله‌ای داشته باشد و قسمت دوم آن ساخته شود. قنبری با عوامل این فیلم‌ها صحبت کرده تا از دلایل تصمیمشان مطلع شود و در کل روند دنباله‌سازی در ایران را بررسی کند.
در صفحه 12 هم که مثل اغلب پنجشنبه‌ها سینمای جهان منتظرتان است. کیکاووس زیاری رفته سراغ یک فیلم پر هفت‌تیرکشی! او به ساخت سریال «هشت نفرت انگیز» پرداخته و بررسی کرده که تارانتینو کارگردان شناخته‌شده با چه نگاهی سراغ ساخت این سریال می‌رود و ماجرایش چیست. همین طور مثل همیشه خبرهای کوتاه و جذاب از اتفاقات روز سینمای جهان را هم برایتان جمع‌آوری و ترجمه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها