معاون اول قوه قضاییه گفت: ستون پنجم دشمن بداند که با چه کسانی مواجه هستند اگر کوچکترین شلیکی به ایران شود، منافع دشمن تحت تاثیر قرار گرفته و در خطر می افتند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۱۵
کوچکترین شلیکی به ایران شود، پایگاه‌های دشمن را به خطر می‌اندازیم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: مردم انقلابی که در چهل سال اخیر در جنگ‌های تحمیلی خارجی و داخلی حضور داشته و عملیات روانی و گسترده و تحریم‌های چهل ساله را درک کرده و از آزمایش‌های مختلف رو سفید درآمدند از چه می‌ترسند؟

وی افزود: این مردم مجاهد آب دیده را با کدام ناو می‌خواهند به هراس بیاندازند؟ این مردم روزه داری که یکی از آثار روزه شأن صبر است و استقامت با کدام تحریم می‌خواهند از پا بیاندازند؟ مردمی که هزاران شهید دادند از دین و مکتب شأن و از آرمان حسینی و تبلیغات زینبی همراه بودند، امروز با کدام تهدید و تبلیغاتی می‌خواهند آنها را فریب دهند؟

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: خوشحالیم از اینکه کسانی که در طول سالیان گذشته با جنگ‌های نیابتی به سراغ مجاهدین نه در ایران بلکه در منطقه آمدند و با جبهه مقاومت روبرو شدند امروز می‌خواهند به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به نقشه بیندازیم می‌بینیم غزه یک باریکه کوچک است، گفت: آمریکایی که مدعی بود ظرف چند روز چندین کشور را به زانو در می‌آورد امروز در برابر غزه با یک مساحت کم درمانده و آتش بس اعلام می‌کند. حالا می‌خواهد با ایران با آن عظمت مواجه شود، بسم الله!

محسنی اژه‌ای ای خطاب به برخی نفوذی‌ها گفت: ستون پنجم دشمن متوجه باشد که با چه کسانی روبرو هستند این سینه‌ها برای رویارویی با دشمن اصلی آماده است.

وی خطاب به دشمن اصلی گفت: اگر کوچک‌ترین شلیکی به ایران با عظمت داشته باشد تمام منافع و پایگاه‌های نظامی‌تان را تحت تأثیر قرار داده و به خطر می‌افتند. شیطان بزرگ بداند که همه ما در مقابل دشمنان خارجی یک صدا هستیم و اگر روزی اتفاقی بیفتد ما بیست میلیون بسیجی نداریم بلکه کل ملت یک صدا هستند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه و با اشاره به خدمات پزشکی قانونی گفت: به گوشه‌ای از فعالیت‌های پزشکی قانونی اشاره شد، اخیراً جایی بودم به یکی از همکاران گفتم فردی برای اجرای یک مراسم میلیون‌ها پول می‌گیرد و این مبلغ کجا و حقوق قضات سی ساله ما کجا؟

محسنی اژه ای افزود: آقای شجاعی با اخلاص و تلاش و تدین سعی بر ارتقای سازمان پزشکی قانونی داشت. بر اساس آنچه که گفته شده آقای مسجدی مدیری متعهد و خلاق و مردم دار است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه سازمان پزشکی قانونی در اجرای عدالت نقش مهمی دارد گفت: در پاره‌ای از موارد تشخیص مجرم، تشخیص نسب و تعیین برخی موارد دیگر از جمله دیه و ارش، پزشکی قانونی به عنوان کارشناس قابل اعتماد مطرح است.

وی ادامه داد: اگر در اجرای برخی از حدود پزشکی قانونی کمک نکند، دستگاه قضا دچار مشکل می‌شود. به عنوان مثال اجرای حدود در رابطه با یک عضو بدون نظر پزشکی قانونی امکان پذیر نیست.

محسنی اژه ای به دیگر فعالیت‌های پزشکی قانونی اشاره و تصریح کرد: در تشخیص قتل، قاتل و نه تنها در پرونده‌های کیفری، پزشکی قانونی در برخی حوادث غیرمترقبه نقش بی بدیلی در سامان دهی اجساد دارد.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم دل یک خانواده شهید که سال‌ها در انتظار شهید مفقود الاثر شأن بودند با انجام آزمایشات پزشکی قانونی شاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش فوق العاده پزشکی قانونی در گسترش عدالت بی بدیل است، خطاب به رئیس جدید این سازمان گفت: آقای مسجدی شرایطی را فراهم کنید که دسترسی زیر مجموعه به شما سهولت داشته باشد. دسترسی مردم به مجموعه تشکیلات پزشکی قانونی هم آسان شود و در این زمینه با استفاده از فناوری‌های نوین، با کمترین هزینه و رفت و آمد خدمات به مردم ارائه شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: دقت و صریح بودن نظر پزشکی قانونی برای دستگاه قضا بسیار مهم است، اعتماد مردم یک بار به پزشکی قانونی و بار دیگر به قاضی است که حسب نظر پزشکی قانونی رأی می‌دهد به همین منظور دقت در نظر این سازمان لحاظ شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی از گله‌ها از دستگاه قضا به پزشکی قانونی باز می‌گردد، گفت: سالیانه صدمات زیادی ناشی از تصادفات و حوادث کار است، قاضی می‌خواهد در این باره رأی بدهد اما فرایند صدور نظر کارشناسی پزشکی قانونی طولانی می‌شود به همین منظور دقت در نظرها باید لحاظ شود.

محسنی اژه‌ای به استفاده از ظرفیت پزشکان خارج از سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند کمبودهایی در سازمان پزشکی قانونی وجود دارد. تلاش خود را بکنید و ببینید از ظرفیت خارج از سازمان و امکانات آن تا چه میزان می‌توانید استفاده کنید؟

وی با بیان اینکه کار در پزشکی قانونی سختی بیشتری دارد، گفت: مواردی که به این سازمان مراجعه می‌شود، دو مدعی دارد که این کار را سخت‌تر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها