برانکو و شاگردانش از ساعت 20 امشب سومین بازی خود در لیگ قهرمانان این فصل را در ورزشگاه الوصل دبی برگزار می‌کنند. مسابقه‌ای که به ظاهر میزبان آن هستند و به دلیل فشار عربستانی‌ها و تسلیم AFC باید در ورزشگاه بی‌طرف برگزار شود و قرمزهای ایران به جبر سعودی‌ها تن به محرومیت از امتیاز میزبانی داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۹۱

گرچه همراه نداشتن تماشاگران پرشمار، دغدغه بزرگ پرسپولیس به شمار می‌آید؛ اما مشکل بزرگ پرسپولیس در بازی امشب، محرومیت از میزبانی نیست. آنها نگران این هستند که سریال ناداوری‌های این فصل، قسمت سومی هم داشته باشد. اتفاقات عجیب و اشتباهات غیر قابل باور داوری در بازی خانگی پرسپولیس با پاختاکور و بازی خارج از خانه مقابل السد موجب شد قرمزهای ایران از دو بازی اول خود در این فصل فقط یک امتیاز به دست بیاورند و به دلیل امتیازهای از دست رفته در قعر جدول گروه D قرار بگیرند. حالا نگرانی اصلی هواداران پرسپولیس این است که در بازی مقابل الاهلی هم اشتباهات داوری بلای جان آنها شود و 3 امتیاز دیگر از دست آنها برود. برانکو خوب می‌داند که اگر قرار است فصل درخشان قبل را تکرار کند، باید در این بازی به برتری برسد، چون در صورت از دست دادن امتیاز کار برای برانکو سخت خواهد شد. حاشیه‌های عالیشاه در پرسپولیس به پایان رسیده و او مجوز حضور در تمرین پنجشنبه پرسپولیس در تهران را به دست آورده است؛ اما این حاشیه‌‌ها او را از سفر به امارات محروم کرد. البته دست برانکو مانند فصل قبل خالی نیست و مهره‌های زیادی ‌می‌توانند جای امید را پر کنند. به نظر نمی‌رسد ترکیب پرسپولیس در مقایسه با بازی‌های لیگ تغییرات محسوسی داشته باشد. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، بشار رشن، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، علی علیپور و بودیمیر بخت بیشتری نسبت به دیگر بازیکنان برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس دارند. شاید برانکو برای این بازی احتیاط را کنار بگذارد و حتی مهدی ترابی را هم در ترکیب قرار دهد تا به لطف هنرنمایی‌های انفرادی این بازیکن، تسلط بیشتری بر بازی پیدا کند. بازی امروز شاید تکلیف پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان را مشخص کند. مسابقه‌ای که برای شخص برانکو، اهمیت و ارزش بالایی دارد.
28 سال، 28 بازی
این بیست و هشتمین تقابل پرسپولیس با تیم‌های عربستانی است. 28 مصاف در 28 سال. مرداد ماه سال 1370 پرسپولیس برای نخستین بار مقابل یک تیم عربستانی صف آرایی کرد. مقابل الهلال. آن بازی که در ریاض برگزار شد گلی در بر نداشت، اما پرسپولیس یک هفته بعد و در بازی برگشت در تهران، با یک گل الهلال را شکست داد و به فینال جام در جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد. همان فینالی که برای قرمزها تنها جام آسیایی را به‌همراه داشت.
از آن بازی 28 سال می‌گذرد و حالا پرسپولیس باید برای بار بیست و هشتم به مصاف تیمی از عربستان برود. در 27 بازی قبلی، آمار نماینده قرمزپوش کشورمان بهتر از حریف بوده است. پرسپولیس تاکنون 9 بار مقابل تیم‌های عربستانی به پیروزی رسیده، در 7 بازی شکست خورده و 11 دیدار هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در این بین بازی پرسپولیس و الاهلی، جزو بازی‌های پرتکرار نیست. تنها تقابل‌ قبلی دو تیم برمی گردد به مرحله یک چهارم نهایی فصل 2017 که پرسپولیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت 5 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی رفت. (بازی رفت 2ـ2 در عمان و بازی برگشت 3 بر یک به سود پرسپولیس در دبی)
در مجموع پرتکرارترین حریف عربستانی پرسپولیس، الهلال است. این دو تیم تاکنون 14 بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و اگر پرسپولیس بتواند از مرحله گروهی صعود کند، هیچ بعید نیست، بار دیگر در مسیر فینال آسیا، به مصاف تیم قدرتمند الهلال برود.

برانکو: برای آمادگی شاگردانم خوشحالم

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس پیش از بازی با الاهلی عربستان گفت: قبل از هر چیزی مایلم از میزبان بازی، باشگاه الوصل تشکر کنم که شرایط را برای تمرینات ما آماده کرد. شرایط تمرینی ما بسیار خوب است و امیدوارم مانند سال گذشته و بازی مقابل الوصل، در ورزشگاه شاد باشیم. وی افزود: یک بار دیگر تکرار می‌کنم این مسابقات مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی‌هاست. الاهلی در کنار النصر و الهلال جزو چهار تیم قدرتمند عربستان است. ما پس از قرعه‌کشی هم اعلام کردیم گروه ما و گروه استقلال واقعاً گروه‌های سختی هستند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت بازیکنان تیمش برای دیدار مقابل الاهلی گفت: بجز انصاری و ماهینی همه آماده هستند. آن چیزی که مرا خوشحال می‌کند، این است که بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی و بدنی آماده هستند و امیدوارم این را در بازی هم نشان دهند.

فوساتی: پرسپولیس بازیکنانی بزرگ‌ دارد

خورخه فوساتی، سرمربی اروگوئه‌ای تیم فوتبال الاهلی عربستان در کنفرانس پیش از بازی درباره این مسابقه گفت: بازی دشواری مقابل رقیب قدرتمندی در پیش داریم که بازیکنان بزرگی در تمامی پست‌ها دارد. با این حال به خوبی نقاط قوت و ضعف آنها را در چند روز اخیر آنالیز کرده‌ایم.
سرمربی اروگوئه‌ای الاهلی ادامه داد: ترکیب اولیه خود برای تقابل با پرسپولیس را بر اساس عملکرد چند روز اخیر بازیکنان در تمرینات انتخاب خواهیم کرد. امیدواریم شب بازی خیلی خوبی از خود در تمامی سطوح به نمایش بگذاریم و با شور و اشتیاق و البته تمرکز کامل در جریان بازی به سه امتیاز این دیدار برسیم. ما از روحیه جنگندگی، مبارزه و تمرکز برخوردار هستیم و می‌خواهیم با همین ویژگی ها حریف را مغلوب کنیم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها