اعضای 36 باند سرقت در آستانه نوروز در تهران دستگیر شدند

مردی که با پایش کیف زنان را می‌زد!

770 مجرم پایتخت همزمان با اجرای طرح پلیس در آستانه نوروز دستگیر شدند. این مجرمان در قالب 36باند در تهران مرتکب جرم می‌شدند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۶۱

به گزارش جام‌جم، فرمانده نیروی انتظامی تهران دیروز در حاشیه اجرای طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح ۳۶ باند که در حوزه سرقت از خانه‌ها، خودروها، اماکن خصوصی و مغازه‌ها فعال بودند، متلاشی شدند و ۲۱۴دستگاه خودرو و موتور و ۹۷۶۷ فقره از اموال مردم که به سرقت رفته بود، کشف شده است.
سردار حسین رحیمی با بیان این‌که ارزش اموال کشف شده بیش از ۹ میلیارد تومان است، افزود: از ۷۷۰ نفری که دستگیر شدند، ۳۷۰ نفر سابقه دارند و بقیه برای اولین‌بار دست به سرقت زدند. همچنین در بیست و سومین مرحله از این طرح هشت قبضه سلاح گرم و ۱۹۸ قبضه سلاح سرد که بیشتر در سرقت‌های خفتگیری و زورگیری استفاده می‌شد، کشف شد.
وی ادامه داد: تهران در زمینه وقوع جرایم سی‌امین استان کشور است. ضمن این‌که ما ۱۲درصد افزایش دستگیری مجرمان را داشتیم و تا این لحظه نیز پنج باند که قصد داشتند از بانک، طلافروشی و صرافی سرقت کنند را با اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی پلیس دستگیر کرده‌ایم.
رحیمی در پایان گفت: بهشت زهرای تهران روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال به‌طور ۲۴ساعته باز خواهد بود و روز پنجشنبه و جمعه نیز همکارانم در پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس پیشگیری و یگان امداد تهران بزرگ در ورودی، خروجی و داخل پارکینگ بهشت زهرا مستقر می‌شوند.

زندان به جای ترکیه
شرط‌بندی در مهمانی شبانه کار دستشان داد و حالا باید به اتهام سرقت خودرو راهی زندان شوند. قرار بود هر کدام باختند، هزینه سفر برنده به ترکیه را بدهد. گروه دختران در صحنه دزدی دستگیر شدند و پسر جوان هم با این‌که شرط را برد، با اعتراف دوستانش به‌جای ترکیه به بازداشتگاه رفت.
لیلا درباره این شرط‌بندی به جام‌جم گفت: یک شب در مهمانی من و خواهرم با نامزد او شرط‌بندی کردیم. قرار شد در طول یک هفته هر کدام پژو 206 بیشتری سرقت کرد، تعطیلات عید با هزینه بازنده به ترکیه بروند. من و خواهرم به‌عنوان مسافر سوار ماشین شدیم و پس از طی مسافتی از راننده خواستیم از سوپر مارکت برایمان آب معدنی بگیرد. وقتی راننده پیاده شد، پشت فرمان نشستم اما زود متوجه شد و با کمک مردم دستگیرمان کرد. دختر جوان ادامه داد: نامزد خواهرم برعکس ما موفق به سرقت خودرویی شد اما با اعتراف ما، دستگیر شد. او با دیدن خودروی روشنی مقابل در پارکینگ، آن را سرقت کرده بود.

سناریوی ناکام سرقت از پیرمرد
وقتی فهمید پیرمرد 12 میلیون تومان برای درمان سرطان دخترش وام گرفته، وسوسه شد این پول را سرقت کند. موضوع را با دوستش در میان گذاشت و او قول داد کمکش کند. مقاومت دختر پیرمرد در برابر آنها و تماس پیرمرد با پلیس، آنها را در اجرای نقشه سرقت ناکام گذاشت و دستگیر شدند.
زینت که هنوز از دستگیری‌اش شوکه است، می‌گوید: من پرستار پیرمرد بودم و قرار بود روز سرقت دوستم به جای من به آن خانه بیاید. این بهترین بهانه برای حضور همزمان ما در خانه بود. برای اجرای نقشه سرقت اتر خریده بودم و قرار بود پیرمرد و دخترش را بی‌هوش و پول‌هایشان را سرقت کنیم. اتر را روی پنبه ریخته و جلوی دهان دختر پیرمرد گرفتم اما قبل از این‌که اثر کند، او مرا روی زمین انداخت. پیرمرد هم در را قفل کرد و به پلیس زنگ زد. نتوانستیم از آنجا فرار کنیم و با حضور ماموران دستگیر شدیم.

کیف قاپی با پا، ابداع خودم است
همه فن حریف است و کلکسیونی از جرایم را در پرونده‌اش دارد؛ از سرقت لوازم داخل خودرو تا کیف‌قاپی با پاهایش. شش ماه قبل از زندان آزاد شد و در این مدت بیکار نماند و سرقت‌هایش را ادامه داد. درباره دزدی‌هایش به جام‌جم گفت: «هفته‌ای یک بار از خانه بیرون می‌آمدم و با یک روز دزدی حدود 5/1میلیون تومان به دست می‌آوردم و هزینه یک هفته زندگی‌ام تامین می‌شد.»
از موادمخدر بدش می‌آید و می‌گوید: «اعتیاد زندگی را کثیف می‌کند. چند سال قبل سرقت لوازم داخل خودرو را شروع کردم و به خاطرش چند سالی در زندان بودم.»
در زندان تصمیم گرفت روش سرقت‌هایش را تغییر دهد و کیف‌قاپی با پا را ابداع کرد؛ شیوه‌ای که در اجرایش هم موفق بود. با موتور کنار طعمه‌هایش که زنان بودند می‌رفت و پایش را داخل دسته کیف می‌انداخت و با سرعت حرکت می‌کرد. به گفته سارق جوان، با این شیوه تعادلش روی موتور بهتر است و راحت‌تر فرار می‌کند.
میله‌ای آهنی در دستش دارد که در سرقت از خودروها عصای دستش است. می‌گوید: با این میله در کمتر از دو ثانیه در خودروهای پژو پارس و 405 را باز می‌کردم و در کمتر از 20 ثانیه ضبط را برمی‌داشتم و فرار می‌کردم. هربار که بیرون می‌آمدم، حدود ده فقره سرقت مرتکب می‌شدم؛ کیف قاپی، موبایل قاپی و سرقت از داخل خودروها.
به گفته رئیس کلانتری 104 عباس‌آباد، ماموران زمانی متهم را دستگیر کردند که شش دستگاه موبایل، یک کیف زنانه و دو ضبط خودرو همراه داشت و همه را در یک‌روز سرقت کرده بود.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها