جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به جام‌جم مطرح کرد:

51 شهید در 11 ماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشریح عملکرد پلیس در سال 97، درباره آخرین وضعیت ماجرای فرهاد مجیدی گفت: این فرد از پلیس عذرخواهی کرده و ما به دنبال شکایت نیستیم.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۷۶

به گزارش جام‌جم، سردار ایوب سلیمانی دیروز در نشستی با خبرنگاران با تشریح وضعیت وقوع جرایم و کشف آن در سال 97 اظهار کرد: در 11 ماه نخست امسال، بیش از یک میلیون جرم ثبت شده که 91 درصد مربوط به سرقت از انواع مختلف است.حدود 60 درصد سرقت‌ها از نوع «خرد» و مربوط به موضوعاتی چون کیف قاپی و... می‌باشد.
وی در پاسخ به جام‌جم، درباره ارتباط مشکلات اقتصادی با افزایش جرایم خرد نیز گفت: مشکلات اقتصادی و اعتیاد دو موضوعی است که در افزایش جرایم خرد در کشور نقش داشته است.
بیشترین سرقت‌ها در 10 استان
سلیمانی بیان کرد: جغرافیای سرقت نیز در مبارزه با این جرم بسیار مهم است، باید بگویم بیش از 73درصد سرقت‌ها در ده استان انجام می‌شود و بیش از 72 درصد از این میزان، در ده شهر و مرکز استان صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به این که کدام استان‌ها در صدر وقوع جرم سرقت هستند، پاسخ داد: تهران بزرگ، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و غرب تهران از شهرهایی است که شاهد بیشترین وقوع سرقت در آن هستیم.
جانشین ناجا با بیان این‌که سارقان حرفه‌ای در جامعه ما آمار محدودی دارند، عنوان کرد: در مصاحبه‌ای عرض کردم «ما در کل کشور، 200 هزار نفر داریم که حداقل یک‌بار برای آنها پرونده سرقت تشکیل شده است»، این در حالی است که برخی این موضوع را به اشتباه انعکاس دادند به‌گونه‌ای که عنوان شد ما 200 هزار سارق حرفه‌ای داریم! در حالی که این اظهار نظر و انتشار مطلب اشتباه است.
مخالف شادی مردم نیستیم
سلیمانی با اشاره به ماموریت چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: هدف پلیس از اجرای هر برنامه و ماموریتی؛ صیانت از سلامت و جان مردم و همچنین امنیت، آرامش و انضباط جامعه است.
وی تاکید کرد: پلیس مخالفتی با ابراز شادمانی مردم نداشته و ندارد اما معتقدیم مراسم شادی نبایدبه‌گونه‌ای انجام شود که سلامت افراد جامعه و نظم و امنیت آسیب ببیند.با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری امکانات در چهارشنبه آخر سال نیز به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیریم.
جانشین ناجا در ادامه تشریح اقدامات پلیس برای ایام نوروز عنوان کرد: رصد و کنترل سارقان حرفه‌ای و سابقه دار یکی از برنامه‌های جدی پلیس در این ایام است.
از فرهاد مجیدی شکایت نکردیم
سلیمانی در مورد تصمیم ناجا برای شکایت از فرهاد مجیدی گفت: ما علاقه‌مند به شکایت از کسی نیستیم. در مورد این فردی هم که از او نام بردید ما تا امروز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم که شکایتی کنیم، ضمن این‌که دوست هم نداریم این موضوع ادامه پیدا کند. این آقا تماس گرفتند و از پلیس عذرخواهی کردند و گفتند حاضرند در جمع ماموران حاضر شوند و جبران کنند، لذا ما این بحث را متوقف کردیم.
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر این‌که اگر کسی به پلیس تعرض کند و بر کارش هم اصرار کند ما حداکثر حساسیت را خواهیم داشت و کوتاه هم نمی‌آییم، بیان کرد: متاسفانه ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که پلیس‌های ما نگران هستند که نکند از آنها فیلمی تهیه و پخش شود. پلیس نمی‌داند اعمال قانون و به وظیفه‌اش عمل کند یا مراقب دوربین‌های مخفی باشد. این رفتار سبب می‌شود محیط برای کار پلیس ناامن شود. ما می‌گوییم از تخلف مامور ما فیلم و صوت بگیرید اما آن را به ما بدهید.
وی درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در شرق کشور نیز گفت: در حال پیگیری هستیم هفت نفر از این مرزبانان که دو نفرشان نیز از نیروی انتظامی هستند، آزاد شوند.
51 شهید در 11 ماه
جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به پرسش جام‌جم درباره شمار شهدای نیروی انتظامی گفت: از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته ۵۱ نفر از ماموران ما در ماموریت‌ها به شهادت رسیدند که آمارهای ما نشان می‌دهد در این زمینه ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم.
هشدار درباره خرید در دیوار
وی درباره وضعیت سایت دیوار و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در این فضا نیز گفت: به شهروندان هشدار می‌دهیم مراقب باشند به‌خصوص در زمینه خرید و فروش خودرو حتماً قبل از پرداخت وجه، آن را به مراکز شماره‌گذاری برده و از اصالت آن با خبر شوند و پس از آن مبلغ را بپردازند.
جانشین فرمانده ناجا درباره آمار کشفیات مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی نیز گفت: آخرین آمارهای ما حاکی از آن است که ۶۶۶ تن انواع مواد مخدر طی این مدت کشف شده است. عمده کشفیات ما در چهار استان شرقی و استان‌های مرزی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها