شخصیت‌های عراقی ضمن تاکید بر درایت و دوراندیشی دولت بغداد در مقابله با نقشه آمریکا برای ادامه حضور نظامی در عراق گفتند، بغداد با کمک اطلاعاتی روسیه و ایران با هسته‌های خفته داعش مقابله می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸۹

به گزارش فارس، وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» در یادداشتی با عنوان «داعش جا پای القاعده گذاشته و به‌دنبال استراتژی حمله به شهرهاست»، به تحلیل واقعیت سطح تهدید هسته‌های خفته داعش در عراق پرداخت و نوشت: از زمانی که عراق شکست داعش را در اواخر سال 2017 اعلام کرد و شهرهایی را که این گروهک تروریستی در طول سه سال اشغال کرده بود بازپس گرفت، همچنان ضربات نظامی علیه داعش ادامه دارد.
این وبگاه خبری افزود: پس از انتقال رهبران داعش به سوریه و اوجگیری سطح مقابله با این گروهک توسط ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده آمریکا با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه، شکست‌های داعش ادامه یافت و به گفته منابع نظامی، به دنبال نبردهای سنگین جاری علیه داعش، این گروهک تروریستی آخرین پایگاه‌های خود در شرق دیرالزور را به‌زودی از دست خواهد داد.
الخلیج‌اونلاین اضافه کرد: اکنون سوال‌هایی درباره سرنوشت داعش و مرحله آینده پس از شکست این گروهک مطرح می‌شود و تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که داعش دست از اصل مبارزه و رویارویی برنخواهد داشت و گواه این موضوع حضور هسته‌های خفته این گروه در عراق و سوریه است. در همین زمینه یک مقام آگاه در وزارت دفاع عراق به الخلیج اونلاین گفته است: طرف آمریکایی، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق را از قصد داعش برای انجام حملاتی با خودروهای بمبگذاری شده و حملات انتحاری به بازارها و اماکن عمومی مطلع کرده است.
دولت عراق برای پیروزی خود بر داعش به ائتلاف بین‌المللی تکیه کرد و با وجود نگرانی ایران و مخالفت الحشد الشعبی با حضور آمریکا در منطقه، عراق درخواست کمک از آمریکا را مطرح کرد و بر همین مبنا نظامیان آمریکایی به ساختن پایگاه‌هایی برای خود در مهم‌ترین مکان‌های استراتژیک عراق روی آوردند. در این زمینه عبدالحسین الکعبی، روزنامه‌نگار عراقی که در بخش مدیریت رسانه الحشد الشعبی فعالیت می‌کند، معتقد است فرماندهی عراق و در کنار آن فرماندهی الحشد الشعبی کاملا متقاعد شده اند که آمریکایی‌ها درصدد هستند با بزرگ‌نمایی تهدید داعش، بهانه‌هایی برای ادامه حضور نظامی خود در عراق داشته باشند، به‌خصوص که بازدید ترامپ از پایگاه نظامی الاسد در الانبار بدون اطلاع دولت عراق، در محافل سیاسی عراق جنجال‌ساز شد. الکعبی ادامه داد: آری ما مطمئنیم که اطلاعات آمریکا اطلاعات زیاد و توانمندی فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد؛ اما ما هم خاک و مرزهایمان را در کنترل خود داریم و می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که ارتش و الحشد الشعبی عراق چشم‌های تیزبینی دارند و هرگز اجازه ورود تروریست‌های داعش به خاک عراق را نمی‌دهند. گزارش‌های خبری در روزهای گذشته نشان می‌دهد با تشدید حملات علیه آخرین پایگاه‌های داعش در خاک سوریه، تروریست‌های داعش در حال سرازیر شدن مجدد به خاک عراق و به‌طور مشخص منطقه صحرایی حد فاصل بین استان الانبار و خاک سوریه است. مقامات عراقی تدابیر پیشگیرانه‌ای را در مرزها به‌کار گرفته و یگان‌هایی از ارتش در آنجا در
آماده باش به سر می‌برند، الحشد الشعبی عراق نیز یگان‌های رزمی خود را در کنار ارتش برای پر کردن هر گونه شکاف در مرزها مستقر کرده است. کارشناسان می‌گویند عراقی‌ها باید مراقب باشند براثر توطئه‌های آمریکایی یک‌بار دیگر کشورشان صحنه تاخت و تاز گروه‌های تکفیری قرار نگیرد .

رحیم محمدی
بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها