فرماندار ریگان گفت : گرد و غبار 20برابری حد مجاز توام با حرکت شن های روان در این شهرستان ضمن مسدود کردن راه ارتباطی 19 روستا 25نفر را در این شهرستان راهی مراکز درمانی کرد .
کد خبر: ۱۱۹۴۶۷۴
گرد و غبار 25 شهروند ریگانی را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، امین باقری افزود: این گرد و غبار که از دیشب در شهرستان آغاز شده و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود موجب مشکلات تنفسی برای مردم منطقه شده است .

وی اظهار داشت : شدت گرد و غبار و حرکت شن های روان علاوه بر کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان به چابهار راه ارتباطی 19روستای این شهرستان را مسدود و بیش از 150روستا را در محاصره شدید شن قرار داده است .

فرماندار ریگان تصریح کرد: با وجودی که گرد و غبار شدید هر لحظه بر شدت آن در روستاهای کانونهای بحران فرسایش بادی افزوده می شود و از سویی روز به روز شهرستان ریگان در حال بیابانی شدن است ولی اعتبارات کنونی جوابگوی مهار گرد و غبار وشن های روان نیست .

وی اضافه کرد : به سرنشینان چهار دستگاه خودروی گرفتار در توفان شدید شن توسط نیروهای امدادی شهرستان چهارشنبه شب امدادرسانی شد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان در شرایط بسیار خطرناک قرار دارد ابراز کرد : تمامی مراکز درمانی پلیس راه هلال احمر و دستگاهی ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار دارند .

به گفته باقری طی دو سال گذشته بر اثر حرکت شن های روان و گرد و غبار شدید 16روستای ریگان خالی از سکنه شده است .

ریگان پس از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها