تحقیقات علمی، تاثیرگذاری برخی مواد غذایی را در کاهش سطح استرس هنگامی که دچار استرس شدید هستید، تایید می‌کنند. مواد غذایی زیر از این جمله هستند:
کد خبر: ۱۱۹۳۸۴۷


شکلات سیاه : مطالعات زیادی مفید بودن شکلات سیاه را برای کاهش استرس تایید می‌کند. از جمله مطالعه‌ای که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شد، نشان داد شکلات نه‌تنها به دلیل محتوای قندش شما را شاد می‌کند، بلکه هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش می‌دهد، رگ‌های خونی را شل می‌کند، انتقال‌دهنده‌های عصبی احساس خوب را افزایش می‌دهد و درنهایت حالت روحی شما را بهبود می‌بخشد.
موز: اگر هنگام استرس احساس می‌کنید فشارخون‌تان افزایش می‌یابد، مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند موز را در نظر داشته باشید. این مواد غذایی در کنار کاهش فشار خون، سطح استرس شما را نیز کاهش می‌دهند.
شیر: شیر به دلیل محتوای بالای ویتامین B،D و کلسیم، گرفتگی عضلات هنگام استرس را برطرف می‌کند و به همین دلیل است که بعد از نوشیدن شیر احساس آرامش می‌کنید. گرم بودن شیر به عنوان یک نوشیدنی نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل کاهش‌دهنده استرس باشد.
پسته: پسته حاوی انواع مواد مغذی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. این خواص پسته به سلامت سیستم ایمنی که با میزان استرس مرتبط است، کمک می‌کند.
هویج : شاید مطالعات علمی زیادی برای تایید تاثیر هویج بر کاهش استرس وجود نداشته باشد، اما تجربه نشان داده است خوردن سبزیجات ترد، مانند هویج و کرفس، می‌تواند به طور موقت به کاهش استرس و نشانه‌های آن کمک کند. شاید این‌که می‌توانیم این مواد غذایی را با شدت و خشونت بجویم عامل کاهش‌دهنده استرس باشد.
چای سبز: چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است، اما ستاره درخشان کاهش‌دهنده استرس در چای سبز، آمینواسید آرامبخشی به نام ال ـ تیانین است. ال ـ تیانین با افزایش انتقال‌دهنده‌های عصبی احساس خوب مانند سروتونین تاثیرات ضد استرس از خود به‌جا می‌گذارد.

یاسمین مشرف
مترجم
منبع: naturalon

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها