یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

احتکار دستمال توالت و مواد غذایی توسط ستون پنجم ونزوئلا

به نظر می‌رسد کلید حل بحران ونزوئلا به دست ارتش این کشور باشد‌. به همین دلیل نیکلاس مادورو از یک‌سو و خوآن گوایدو از سوی دیگر تلاش می‌کنند رضایت فرماندهان ارتش را به‌دست آورند و آنها را با خود همراه کنند. روز یکشنبه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در کنار وزیر دفاع این کشور شاهد نمایش نظامی سربازان و نیروهای نظامی این کشور بودند‌.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۲۲

به گزارش رویترز، در این نمایش نظامی، سربازان ارتش ونزوئلا به استفاده از آرپی‌جی و شلیک مسلسل‌های ضد هوایی به سمت اهداف تعیین شده اقدام کردند. مادورو ضمن تشویق سربازان گفت: این نمایش به جهان نشان داد من از حمایت ارتش برخوردارم و نیروهای مسلح کشور آماده دفاع از کشور هستند. وی ادامه داد، خوآن گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده کشور دست به کودتایی زده است که توسط مشاوران سیاستگذاری افراطی دولت واشنگتن شامل جان بولتون و الیوت آبرامز رهبری می‌شود. مادورو افزود: هیچ‌کس به خائن‌ها، افراد ضعیف و ترسوها احترام نمی‌گذارد.
از ۱۰ تا ۱۵ فوریه، ارتش ونزوئلا آماده انجام بزرگ‌ترین رزمایش خود شده است‌. در همین حال، برخی خبرها حکایت از حرکت کاروان خودروهای زرهی ارتش ونزوئلا به سمت مرز کلمبیا داشت.
از همین رو ساکنان شرق ونزوئلا تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که حرکت تانک‌ها، واحدهای توپخانه و دیگر ادوات نظامی این کشور به سمت مرز با کلمبیا را نشان می‌داد‌. نیکلاس مادورو، نگران مداخله قوای بیگانه است. به نظر می‌رسد او به این وسیله می‌خواهد مرزهای کشورش را با کلمبیا تقویت کند. این درحالی است که برخی خبرها حکایت از احتمال دخالت نظامی آمریکا در این کشور دارد و سناتور جمهوریخواه آمریکا، لیندسی گراهام نیز گفته است «ترامپ به گزینه نظامی در ونزوئلا فکر می‌کرد». با این حال ناظران می‌گویند ساختار ارتش ونزوئلا و کاستی‌هایی که در عرصه عملیاتی دارد، احتمال تحقق کودتای نظامی در این کشور بحران‌زده به‌‌رغم قدرت گرفتن اپوزیسیون را کمرنگ می‌کند. درهمین حال خوآن گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن‌پست گفته است درحال مذاکره با ارتش و مقام‌های مدنی با هدف رویگردانی از مادورو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها