تلفن‌های همراه هوشمند در استحکام روابط خانوادگی و اجتماعی، دقت در زمان رانندگی و ایمنی محیط کار اختلال ایجاد کرده‌اند. یک مطالعه در موسسه ملی بهداشت در ایالات متحده آمریکا نشان داده مغز کودکانی که با تلفن‌های هوشمند سر و کار دارند به صورت متفاوتی با مغز کودکانی که به این تلفن‌ها دسترسی ندارند، تکامل بهتری می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۸۶۹۳۶

به گزارش ایسنا، شبکه ان.‌بی.‌سی در گزارش جدیدی گفت: مطالعات علمی نشان می‌دهد افرادی که مرتبا در تماس و کار با این تلفن‌ها هستند کمتر می‌توانند عمیق، بادقت و مفهومی فکر کنند. وابستگی به این تلفن‌ها سبب شده افراد از یادآوری ساده‌ترین اطلاعات خود ناتوان باشند. از دیگر مشکلاتی که این تلفن‌ها ایجاد می‌کنند کاهش کمیت و کیفیت خواب است. مطالبی که از طریق اینترنت با این گوشی‌ها تا تختخواب افراد می‌آیند، ذهن آنها را در موقع خواب مشوش می‌کنند. همچنین نور این تلفن‌ها در ساعت زیستی بدن اختلال ایجاد کرده و سبب می‌شود افرد دیرتر و بدتر بخوابند.
حضور این تلفن‌ها در زندگی حتی روی نگاه انسانی ما به دیگر انسان‌ها اثر منفی دارد. بسیاری دیگر به درخواست‌های کمک غریبه‌ها در خیابان پاسخ نمی‌دهند و حتی اعتماد میان افراد آشنا نسبت به یکدیگر کاهش یافته است.
تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این گوشی‌ها تاثیرات بسیار مخربی روی سلامت روان نوجوانان و جوانان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها