گزارشی از دور همی تیم ملی فوتبال در بلندترین شب سال

یک یلدای فوتبالی

یک یلدای فوتبالی در آستانه جام ملت‌های آسیا. روحیه بالای ملی پوش در کنار شوخی، خنده، شادباش و کلی آرزوی خوب برای تیم ملی و مردم ایران. تیم ملی فوتبال ایران با وجود همه کاستی‌ها، حالا با یک روحیه بالا، آماده می‌شود برای حضور در جام ملت‌های آسیا و تاریخ‌سازی.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۰۹

حتی اردوی ملی‌پوشان فوتبال ایران نیز باعث نشد مراسم شب یلدا میان بازیکنان و مربیان فراموش شود و به همین دلیل عوامل حاضر در اردو با مهیا کردن شرایط مراسم شب یلدا را برگزار کردند.
از لحظات جالب این مراسم می‌توان به حافظ‌خوانی رامین رضاییان با کلی تپق و خنده، هندوانه‌هایی که در دستان بزرگ گلرهای تیم ملی به اندازه توپ تنیس کوچک شده بودند، قاچ کردن هندوانه توسط کارلوس کی‌روش و آرزوهای خوبی که ملی پوشان در پایان مراسم داشتند، اشاره کرد.
احمد نوراللهی برای همه مریض‌ها آرزوی بهبودی کرد و این‌که تک تک مردم ایران لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنند. کاپیتان مسعود شجاعی، با تبریک شب یلدا گفت: آرزو می‌کنم روزهای خوش زندگی مردم ایران همچون شب یلدا طولانی باشد. سردار آزمون هم با همان لبخند همیشگی اش گفت: یلدا مبارک. ان‌شاءا... در جام‌ملت‌های آسیا بترکانیم. علی کریمی هم ابراز امیدواری کرد شرایط اقتصادی مردم روز به روز بهتر شود. خلاصه کلی آرزوی خوب و کلی دعای خوب به زبان آمد تا تیم ملی، نه از حمایت‌های دولتی که از همین اتحاد و همبستگی درون اردویی‌اش، روحیه بگیرد.

امیری و حسینی؛ دوشنبه در قطر
وحید امیری و مجید حسینی دو بازیکن ایرانی عضو تیم ترابزون اسپور، امروز(یکشنبه) در آخرین بازی نیم فصل نخست لیگ ترکیه برابر ریزه اسپور قرار خواهند گرفت و بعد از این دیدار روز دوشنبه با پروازی از ترکیه راهی قطر خواهند شد تا در اردوی تیم ملی ایران حاضر باشند. این دو بازیکن ایرانی به همین خاطر نمی‌توانند برابر باشاک شهیر و سیوااسپور بازی کنند و در یک دیدار از جام حذفی نیز که به صورت رفت و برگشت است؛ غایب خواهند بود.
سامان قدوس، دیگر لژیونر فوتبال ایران هم احتمالا بعد از بازی امشب آمیان در لیگ فرانسه، راهی قطر خواهد شد. پیشتر کریستوف پلیسیر، سرمربی آمیان، از غیبت یک ماهه ستاره ایرانی تیمش ابراز ناراحتی کرده بود.

محرمی و احمدزاده در فهرست خط خورده‌ها
در حالی که نام صادق محرمی در فهرست اولیه تیم ملی ایران برای جام ملت‌ها اعلام شد، این بازیکن هنوز در اردوی تیم ملی در قطر حاضر نشده است. محرمی که در دیناموزاگرب نتوانست در ترکیب ثابت تیمش به میدان برود، با توجه به تعطیلی لیگ کرواسی با این حال در اردوی تیم ملی هم حاضر نیست. مرحله اول رقابت‌های لیگ کرواسی به پایان رسیده است و بازی بعدی این تیم ۱۳بهمن‌ماه (ماه آینده) برابر رودس خواهد بود.
بنابراین غیبت محرمی در اردوی تیم ملی به منزله حضور نداشتن او در فهرست نهایی کی‌روش است. همچنین فرشاد احمدزاده نیز چنین وضعیتی دارد و تیم باشگاهی او یک ماه بازی نخواهد داشت و حضور نداشتن او در اردوی تیم ملی به منزله این خواهد بود که احمدزاده نیز جایی در فهرست نهایی کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا ندارد.
جام ملت‌های آسیا دو هفته دیگر در کشور امارات آغاز می‌شود و تیم ملی ایران با تیم‌های ویتنام، یمن و عراق هم‌گروه است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها