ویژه برنامه شب یلدا شبکه دو با نام روشن‌ترین شب روانه آنتن شبکه دو شد و کاملا فضای دکور و محتوای برنامه رنگ و لعاب ایرانی داشت، به‌گونه‌ای که مخاطبان با تماشای این برنامه به یاد دورهمی‌های خانوادگی در دوران گذشته می‌افتادند که این روزها به‌دلیل مشکلات اقتصادی دیگر کمرنگ شده است. به همین بهانه با یکی از تهیه کنندگان برنامه به گفت‌وگو نشستیم.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۰۹
روشن‌ترین شب؛ نماد یک برنامه ایرانی - اسلامی

احسان ارغوانی، یکی از تهیه‌کنندگان برنامه روشن‌ترین شب در این باره به جام‌جم گفت: هر برنامه‌ای بر مبنای اهدافی طراحی می‌شود و ما چند اتود زدیم، چون می‌خواستیم فضای برنامه متناسب با حال و هوای روزهای گذشته باشد که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شدند، به همین دلیل به طراحی یک کرسی فکر کردیم. البته بزرگ‌ترین کرسی طراحی شد و نمونه آن در برنامه‌های تلویزیونی تا به امروز نبود.

وی ادامه داد: این کرسی نماد دورهمی خانواده‌ها و بازگشت به روزهای خوب گذشته است. همچنین تصمیم گرفتیم کنار این کرسی از مهمانانی دعوت کنیم که چهره نیستند، اما دل‌های بزرگی دارند. به عنوان نمونه میزبان جانبازان عزیزی بودیم که عاشقانه از مملکت دفاع کردند. این جانبازان دور کرسی نشستند و مجری برنامه هم با آنها گپ و گفت صمیمانه داشت. از سوی دیگر نخبگان از دیگر مهمانانی بودند که دور این کرسی نشستند.

این تهیه‌کننده درباره جنس گفت‌وگوی این برنامه با هنرمندان توضیح داد: معمولا گفت‌وگوها خشک و رسمی است، اما ما می‌خواستیم از این بخش فاصله بگیریم، به همین دلیل گفت‌وگوی ژیلا صادقی، مجری برنامه با مهمانان کاملا صمیمانه بود و حال و هوای سوالات یلدایی انتخاب شد تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

ارغوانی درباره طراحی برنامه توضیح داد: ما تلاش کردیم فضای برنامه نماد ایرانی - اسلامی داشته باشد، به همین دلیل طراحی برنامه هم بر همین اساس شکل گرفت تا برای مخاطب هم جذابیت داشته باشد. در طراحی‌ها از بته جقه‌ها استفاده کردیم که فضای خوش آب و رنگی به برنامه داد.

وی درباره انتخاب مهمانان گفت: ما تلاش کردیم چهره‌ها و افرادی از مشاغل مختلف را به برنامه دعوت کنیم، چون می‌خواستیم رنگین کمان مهمانان برنامه برای مخاطبان جذاب باشد و متفاوت. به همین دلیل در دورهمی کرسی برنامه از جانبازان، نخبگان و مشاغل مختلف دعوت شد تا شب یلدایی مانا برای بینندگان تلویزیون باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها