سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

محکومیت 2 مفسد اقتصادی دیگر به اعدام

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اتهامات ولی‌ا... سیف، رئیس کل پیشین بانک مرکزی تصریح کرد: در این خصوص یک مدیرکل بانک مرکزی به اتهام مالی دستگیر شده و چند نفر هم احضار شده‌اند و سیف هم همچنان ممنوع‌الخروج است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۳۹

به گزارش فارس، غلامحسین محسنیاژهای در نشست خبری افزود: در این خصوص دو پرونده یا به عبارتی سه پرونده تشکیل شده است. در یک پرونده از شرکت تعاونی اعتباری و سمنها شکایت شده و گزارشی از سوی مجلس در مورد رئیس بانکمرکزی آمده که در مرحله رسیدگی است.

اژهای افزود: یک پرونده در خصوص توزیع خارج از مقررات اسکناس تشکیل شده است که دو مدیرکلان مجموعه تحت تعقیب بودند و برای پنج نفر در آن پرونده کیفرخواست صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم برای تعداد دیگری از مفسدان اقتصادی در دادگاههای ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: احکام این افراد به جز دو نفر، قطعی است. به گفته محسنیاژهای، دو نفری که حکمشان قطعی نیست داریوش ابراهیمیان و یونس بهاءالدینی هستند که به اتهام فسادفیالارض به اعدام محکوم شدهاند.

قطعی شدن حکم یک جاسوس

محسنی اژهای در خصوص صدور حکم برای یکی از جاسوسان گفت: فردی که به جاسوسی متهم بود و حکمش در دادگاه بدوی صادر شده بود اکنون قطعی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این فرد کمال امیربیگ، کارمند وزارت امور خارجه است که به ۱۰ سال حبس و ضبط اموال بیش از ۲۰۰ هزار دلار محکوم شده است.

محسنی اژهای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درخصوص برخورد با مخلان بازار ارز و سکه گفت: ۹۶ نفر از کسانی که در سایتها و کف خیابان در مسئله ارز و سکه اختلال ایجاد میکردند بازداشت شدهاند که برخی با قرار مناسب آزاد هستند.

وی درخصوص رسیدگی به پرونده بانک سرمایه گفت: در این پرونده برای ۱۳ نفر کیفرخواست صادر شده است. اژهای گفت: دو مدیرعامل این بانک اخیرا بازداشت شدهاند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در یکی از پروندههای سنگین خودرویی برای ۷ نفر کیفرخواست صادر شده است و برای ۴ نفر از شرکت لیزینگ کیمیایی که ۱۲۰۰ شاکی دارد نیز کیفرخواست صادر شده است.

وی ادامه داد: برای متهمان سه تعاونی اعتباری هم اخیرا کیفرخواست صادر شده که عبارت است از تعاونی دومان و توکان، تعاونی اعتباری ولیعصر برای ۲ نفر و تعاونی البرز ایرانیان هم برای ۲ نفر.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: ساخت و توزیع مشروبات تقلبی که خود ساخت و توزیع آن جرم است، در پرونده اخیر بندرعباس ۱۸ نفر بازداشت شدهاند و ۳۸ نفر طبق آخرین اعلام براثر استفاده از این مشروبات فوت کرده و ۴۳۲ نفر هم دچار مشکلات جسمی شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها