حبیب اسماعیلی می‌گوید: هر مخاطب کودک به اندازه سه نفر مخاطب بزرگسال برای سینما سود دارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲۳

حبیب اسماعیلی (تهیهکننده و پخشکننده سینما) در گفتوگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت اکران فیلمها در پاییز گفت: اینکه فروش فیلمها در تابستان نسبت به فصلهای دیگر بخصوص پاییز و زمستان بهتر است امری بدیهی است، اما اگر در پاییز نیز فیلمهای خوبی اکران شود قطعاً مخاطبان استقبال میکنند.

اسماعیلی ادامه داد: رفتن به سینما برای مخاطبان هزینه دارد و از آنجا که سینما رفتن تقریباً تنها تفریح مردم در کشور در خارج از خانه است، هر میزان که خانواده برای این تفریح هزینه میکند کمتر باشد، استقبال بیشتر خواهد بود و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سینما خواهیم بود.

پخشکننده فیلم «پیشونی سفید ۲ » ادامه داد: به همین دلیل روزهای شنبه و سهشنبه که بلیت سینما نیمبهاست ما شاهد تکمیل ظرفیت اکثر سینماها هستیم و میزان حضور مخاطبان نسبت به روزهای دیگر تقریباً چهار برابر میشود. البته با کیفیت بودن فیلمها نیز تأثیر زیادی دارد. فیلم بد حتی رایگان باشد مردم تماشا نمیکنند.

او با اشاره به اینکه فصل پاییز با توجه به باز شدن مدارس فصل خوبی برای اکران فیلمهای کودک است، گفت: حمایت از نمایش فیلمهای کودک میتواند به اکران کمک کند، اما جذب مخاطب در فیلم کودک و فیلمهایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته میشود با فیلمهای بزرگسالان متفاوت است و این جذب آرام آرام شکل میگیرد. او ادامه داد: کودکان و نوجوانان و مخاطبان مهم و طیف گستردهای از تماشاگران سینما هستند که پنهان ماندهاند و اگر فیلم خوبی برای آنها اکران شود قطعاً از آن استقبال میکنند و استقبال مخاطبان و خانوادهها از فیلمهایی همچون «لازانیا» و «پیشونی سفید ۲» این مساله را ثابت کرد و تعدادی از سینماها که نمایش این فیلم را برای سئانس صبح درنظر گرفته بودند با توجه به استقبال مخاطبان سئانسهای شب نیز به این فیلم اختصاص دادند.

او ادامه داد: هر کودک و نوجوان میتواند پدر و مادرش را نیز به سینما بیاورد و به نوعی هر مخاطب کودک حداقل به اندازه سه نفر مخاطب سینما محسوب میشود. پس مسؤولان فرهنگی باید به این طیف گسترده از مخاطبان توجه ویژهای بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها