به اتهام شلیک به خودروی متهمان و مرگ 3 نفر صادر شد

حکم قصاص برای 6 مامور پلیس

در حکمی کم سابقه شش مامور پلیس که در پی تعقیب و گریز،موجب کشته شدن یک متهم فراری، برادر و دوستش شده بودند دیروز با حکم قضایی همگی به قصاص محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۳۱

به گزارش جامجم، چهارم آبان94 ماموران پلیس سبزوار با نیابت قضایی که از دادسرای سبزوار داشتند برای تعقیب یک قاتل فراری به تهران آمدند و با دو دستگاه سمند و پژو به تعقیب پراید سفیدی که متهم در آن نشسته بود پرداختند و در بزرگراه خاوران سد راه این خودرو شدند. سپس ماموران با کلاشینکف و کلت به سمت چهار سرنشین پراید شلیک کردند. در نتیجه سه سرنشین خودرو از جمله متهم فراری به نام فرشید 24ساله، برادر30 سالهاش فرشاد و یکی از دوستانش به نام عباس 26 ساله جان سپردند و سرنشین دیگر که سرباز وظیفه کلانتری خلیج فارس بود مجروح و به بیمارستان منتقلشد.

با گزارش پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحهشناسی برای شش مامور پلیس به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر و آنها مدتی قبل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه اولیایدم سه قربانی به تشریح جزئیات شکایت پرداختند و گفتند حاضرند تفاضل دیه را بپردازند تا شش متهم بهخاطر مشارکت در قتل قصاص شوند.

سپس متهم ردیف اول که مامور پلیس اطلاعات سبزوار بود در جایگاه ویژه ایستاد وگفت: ما از پارک زیتون پاکدشت در تعقیب پراید موردنظر بودیم. حتی آن را ۲۰ کیلومتر تعقیب کردیم تا اینکه به بزرگراه خاوران رسیدیم. در این مدت چهار بار با پلیس 110 تماس گرفتیم و درخواست نیروی کمکی کردیم. اما هیچ نیروی کمکی برای ما فرستاده نشد. به همین خاطر برای متوقف کردن پراید تحت تعقیب چند تیر هوایی شلیک کردیم. من خودم بیسیم را به راننده پراید نشان دادم تا خودرو را متوقف کند اما راننده پراید به سرعت ماشین اضافه کرد.

وی ادامه داد: من و دو نفر از همکارانم سوار پژو و سه مامور آگاهی نیز سوار سمند در تعقیب پراید بودیم. هوا تاریک بود و ما نمیدانستیم برادر فرشید روی صندلی شاگرد و دو نفر دیگر نیز روی صندلی عقب نشستهاند.ما ابتدا به لاستیکهای پراید شلیک کردیم و در حالی که خودروهای سمند و پژو مماس با پراید در حرکت بودند، راننده پراید یکباره خودرو را متوقف کرد تا دنده عقب حرکت کند .همان موقع فرشید از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد. ما فکر کردیم قصد دارد کلت بیرون بیاورد و به سمت ما شلیک کند؛ به همین خاطر همگی به سمت پراید شلیک کردیم.

وی ادامه داد: به دنبال این شلیکها فرشید و فرشاد به خاطر اصابت گلوله به سرشان کشته شدند، اما سرباز وظیفه به خاطر برخورد گلوله به پشتش زخمی شد و این موضوع نشان میدهد من و همکارانم به سمت پایین ماشین شلیک کرده بودیم و نمیدانستیم غیر از فرشید سه نفر دیگر نیز در خودرو حضور دارند.

پنج متهم دیگر نیز منکر اتهام قتل عمدی شدند و گفتند با به کار گیری قانون استفاده از سلاح دست به شلیک زده اند و هیچ خصومتی با قربانیان نداشتهاند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و برای شش متهم حکم قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها