جراحی کاپیتان: هنوز یک ماه از افتخارآفرینی تیم بانوان کبدی ایران در بازی‌های آسیایی نمی‌گذرد که با‌خبر شدیم یکی از دختران خوب این تیم که کاپیتانی ایران را هم بر‌عهده داشت براثر آسیب و فشاری که روی پاهایش وارد شد زیر تیغ جراحان رفته است.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۲۸

مرضیه عشقی، کاپیتان تیم ملی کبدی بانوان بهدلیل پارگی رباط صلیبی و مینیسک پای راست تحت عمل جراحی قرار گرفت. آنطور که دکتر رضا توکلی، پزشک معالج این بازیکن کبدی کشورمان گفته است عشقی از ناحیه رباط صلیبی و مینیسک آسیب جدی دیده و دستکم ششماه از تمرین دور خواهد بود و پس از طی دوران نقاهت بتدریج میتواند به دنیای قهرمانی بازگردد. برای او و دیگر دختران قهرمان ایرانی آرزوی سلامتی داریم.

مدرسهای با یک دانشآموز: شاید برایتان عجیب باشد، مگر میشود یک مدرسه فقط یک دانشآموز داشته باشد؟! این تیتر برای نسل ما که سه نفره و در سه شیفت در کلاسهای 40 نفر به بالا مینشستیم تقریبا غیرقابل باور است، اما در جنوبشرقی کشور صربستان روستایی دور افتاده به نام دوکات وجود دارد که فقط یک دانشآموز و یک معلم دارد. نیکولینا نیکولیچ نام تنها دانشآموز مدرسه دورافتاده دوکات است و میلیکا میکیچ هم مسؤولیت معلمی را در آنجا بر عهده دارد. تعداد اهالی این روستا 256 نفر است که با توجه به کاهش منفی نرخ تولد و از طرف دیگر افزایش میزان مهاجرت نسل جوان میانگین سنی ساکنان اکنون 50 سال است.

در جستوجوی شهردار زن: آقای افشانی شهردار تهران در یک نشست هماندیشی گفته است که از میان 122 شهردار ناحیه فقط چهار زن وجود دارد که تعداد بسیار کمی است. او با انتقاد از این آمار تاکید کرده که باید تا سه ماه آینده 22 شهردار زن در ناحیههای مختلف تهران پشتمیز مدیریت بنشینند.

ما از ایشان تشکر میکنیم ولی اگر واقعا چنین دغدغهای در افشانی وجود دارد آیا بهتر نیست از معاونان و یا 22 شهردار منطقه شروع کند و سهم بیشتری به زنان بدهد؟

تا آنجا که ما گشتیم در میان شهرداران مناطق و معاونان که دم دست خود جناب شهردار هستند این عدد حتی از همان چهار هم کمتر است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها