امیر رئوف، معاون سیمای فارس با اعلام این که سه مستند در صدا و سیمای فارس در حال تولید است به تشریح این سه مستند پرداخت و گفت: مجموعه تلویزیونی «از خودت بخر» با موضوع شعار سال در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای با ساختار نو و جذاب برای مخاطبان استانی و ملی در مرکز فارس در حال تولید است.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۸۸

معاون سیمای فارس گفت: در این مجموعه تلویزیونی با استفاده از یک گروه پژوهشی بهصورت اسنادی و میدانی که در حال بررسی و شناسایی تولیدکنندگان برتر استان فارس هستند تلاش میشود در سال حمایت از کالای ایرانی تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را بهمنظور حمایت از تولیدات داخلی ترغیب و تشویق نماید و با استفاده از دلایل و اسناد موجود کیفیت بالای تولیدات داخلی و نقش آنها در شکوفایی اقتصادی استان فارس و سپس کشور را مورد بررسی قرار دهد.

محمدحسن خردل تهیهکننده، کارگردان و تدوینگر این مجموعه تلویزیونی همراه یک گروه پژوهشی
پنج نفره میکوشد برنامهای متفاوت و موثر را ارائه دهد. رئوف همچنین از تولید «مستند راهی که آمدهایم» خبر داد و افزود: این مستند با محوریت بررسی آزاد راه شیراز- اصفهان بهعنوان یکی از دستاوردهای راهسازی استان در چهلمین سال انقلاب اسلامی در مدت 30 دقیقه پروژه راهسازی
آزاد راه شیراز- اصفهان را مورد بررسی قرار میدهد.

وی با بیان این که این آزاد راه با هدف کوتاه شدن فاصله بین دوشهر تاریخی ـ توریستی و مهم ایران بین اصفهان و شیراز ساخته شده گفت: این آزاد راه دستاوردهای دیگری از جمله کاهش مصرف سوخت در کشور، کاهش تصادفات، کاهش مدت سفر و... را به همراه دارد.

معاون سیمای فارس تصریح کرد: در این مستند که در شبکه فارس در حال تولید است تاثیرات اجرایی این پروژه راهسازی در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و توریستی فارس مورد بررسی قرار میگیرد و مکانهایی از جمله بهشت گمشده، کاروانسرا و قلعه تاریخی ایزدخواست و تنگ براق اقلید را معرفی میکند.

این فیلم مستند جادهای، در صداوسیمای مرکز فارس به تهیهکنندگی و کارگردانی سیدعلی غمخواری، تصویربرداری مجید رحمانیان، تدوین، اصلاح رنگ و گرافیک محمدحسن خردل و پژوهشگری و نویسندگی محمدجواد حسنشاهی تولید خواهد شد و بزودی از شبکه فارس و شبکههای سراسری پخش میشود.

رئوف «مستند مسیر سبز» را از دیگر مستند های تولیدی صداوسیمای مرکز فارس اعلام کرد و گفت: این مستند بنا دارد دستاوردهای شاخص کشاورزی استان فارس را در بخشهای تولیدات زراعی، باغی، صیفی جات، بخش دامپروری و شیلات مورد کنکاش قرار دهد و موفقیتهای این عرصه مهم اقتصادی استان را در قالبی نو و جذاب به تصویر بکشد.

وی افزود: بی شک توانمندیهای کشاورزی استان فارس طی 40 سال گذشته افزون و شکوفا شده و تنگناهای موجود در زمینه مدیریت آب را میتواند با راهکارهایی که توسط کارشناسان تبیین خواهد شد حل کند و انشاءا... چشمانداز امیدوارکنندهای در آینده کشاورزی استان فارس آنچنان که پیشینیان ما هزاران سال با مدیریت آب و زمین در این خطه روزی خویش را بهدست آوردهاند، داشته باشیم.

تهیهکننده و کارگردان این مستند 30 دقیقهای سیدعلی غمخواری، تصویربردار آن مجید رحمانیان، تدوین و گرافیک و اصلاح رنگ محمدحسن خردل و محقق و نویسنده محمدجواد حسنشاهی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها