منابع رسمی سوریه از حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه نظامی T4 و پاسخ پدافندی ارتش خبر دادند

جنگ در آسمان T4

پدافند هوایی ارتش سوریه روز یکشنبه موفق شد حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی فور (تی‌4) در حومه حمص را دفع کند و به مهاجمان پاسخ دهد. به گفته منابع سوری در این نبرد یکی از جنگنده‌های مهاجم صهیونیستی آسیب دیده و سایر جنگنده‌های این رژیم صهیونیستی نیز مجبور به ترک حریم هوایی سوریه شده‌اند. این فرودگاه اردیبهشت ماه گذشته نیز آماج حمله دو جنگنده اف - ۱۵ اسرائیلی قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی همواره برای انجام این حملات حضور ایران در سوریه را بهانه می‌کند تا به این وسیله بتواند خود را از انتقادات بین‌المللی مصون نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۹۷

روز گذشته یک منبع نظامی سوری در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: پدافند هوایی ما یکشنبهشب حمله اسرائیل به فرودگاه تی4 در حومه شرقی حمص را دفع کرد و موفق شد چندین موشک را که به سمت فرودگاه شلیک شده بود در هوا منهدم سازد. در همین حال، رسانههای رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نیروی هوایی این رژیم یک پایگاه هوایی را در نزدیکی حمص بمباران کرده است. خبرنگار النشره در سوریه نیز گزارش داد که صدای انفجارهایی در فرودگاه تی4 و حومه شرقی حمص شنیده شده است. به گفته این منبع ضدهوایی سوریه به سمت جنگندههای مهاجم آتش گشوده و آنها را فراری دادند. شبکه خبری المیادین نیز در گزارشی اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه بیشتر موشکهای شلیک شده را رصد و منهدم کرده است.

این حمله هوایی رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت میگیرد که اخیرا نیروهای ارتش سوریه درکنار متحدانش موفق شدند پیروزیهای بزرگی را در درعا به دست آورند. سلسله عملیات ارتش سوریه در اطراف جنوبی منطقه درعا البلد، خسارتهای گستردهای به این گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره وارد کرده است. به دنبال فشارهای ارتش سوریه گروههای تروریستی مستقر در این شهر با وساطت روسیه توافقی را به امضاء رساندند که طبق آن باید شهر درعا را تخلیه کنند. روز گذشته درخبرها آمده بود که ارتش سوریه راه اصلی به درعا را به کنترل خود در آورده و مصمم است مرکز این شهر را در اختیار بگیرد. درعا یکی از اولین شهرهایی بود که اعتراضات ضد حکومتی سوریه در آن شروع و بعدها به مرکزی از گروههای ترویستی مورد حمایت غرب و کشورهای عرب منطقه تبدیل شد.

خط اول دفاع

هماکنون فرودگاه تی۴ واقع در حومه شرقی حمص به خط اول دفاع منطقه حمص در برابر تهدیدهای داعش تبدیل شده است. به همین دلیل رژیم صهیونیستی که به خصوص طی ماههای اخیر شاهد شکستهای پی در پی تروریستها بوده است قصد دارد با انجام بعضی حملات هوایی و ایذایی به گروههای تروریستی روحیه داده و شکست نهایی آنها را به عقب اندازد. این فرودگاه دارای 54 آشیانه برای انواع جنگندهها و بالگردهای نظامی و دو باند پرواز است که طول یکی از آنها به سه کیلومتر میرسد. فرودگاه همچنین در 25 کیلومتری میدان گازی «شاعر» قراردارد. نوامبر سال 2014 میدانهای نفتی و گازی شاعر، جحار، جزل و المهر به محاصره گروه تروریستی داعش درآمد ولی تروریستها به رغم اینکه با چند خودرو بمبگذاری شده به آن حمله کردند موفق به تسلط بر آن نشدند.

خالد العبود، دبیر مجلس نمایندگان سوریه درباره حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی4 میگوید: اسرائیل بهتر از دیگران میداند که بشار اسد رئیسجمهوری سوریه برنامه جدید مقابله و مقاومت را آماده کرده و توانسته است گزینه «آشوب» را که اصلیترین دستاویز متجاوزان بود، از روی میز آنها برداشته و اثر آن را خنثی کند. به گزارش تسنیم وی افزود: رئیسجمهوری سوریه همچنین توانست با کمک متحدانش نقشههای جنگی را طراحی کند که این نقشهها تغییری در تحولات میادین جنگی ایجاد خواهد کرد و این در حالیست که متجاوزان دچار سردرگمی شدهاند و نمیدانند که چه هدفی را باید دنبال کنند. به همین دلیل اسرائیل پیوسته تلاش میکند نقشههای جنگی نظام سوریه را بیاثر کند. به گفته العبود، مقابله با تجاوز اخیر نشان میدهد سوریه با توانمندیهای ساده خود میتواند دشمن را از دستیابی به اهداف تجاوزکارانهاش بازدارد و دشمن را در خنثی کردن نقشههای جنگی نظام ناکام بگذارد و هر تجاوزی را بخوبی دفع کند.

توهم صهیونیستها

رژیم صهیونیستی همواره در چنین حملاتی حضور ایران را در سوریه بهانه میکند تا به این وسیله توجیهی برای ادامه تجاوزات خود به دست آورد. حال آنکه اسرائیل میداند هرگونه رویارویی مستقیم با ایران یا حزبا... به نابودی رژیم پوسیده اش منجر میشود. عیران عتصیون، معاون سابق رئیس شواری امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: چنانچه حزبا... در هرجنگی بین ما و ایران حضور داشته باشد، تلآویو و بسیاری از شهرهای دیگر در معرض خرابی و ویرانی بسیار خطرناکی قرار خواهند گرفت که قبلا نمونه آن را تجربه نکردهاند. وی در گفتوگو با پایگاه خبری النشره لبنان افزوده است: اسرائیل از نظر نظامی قوی تر از ایران نیست و مساحت جغرافیایی ایران در برابر اسرائیل که مساحت کمی دارد به آن برتری میدهد. سیاست سران اسرائیل در گذشته مبتنی بر پرهیز از یک رویارویی مستقیم با ایران بوده و اکنون ادامه این سیاست زیرکی و هوشیاری میخواهد. به گفته این مقام امنیتی سابق صهیونیستی: به هر حال فرضیه جنگ بین اسرائیل و ایران میتواند شبیه جنگ ایران و عراق باشد که هشت سال طول کشید و موجب شد بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

درهمین حال یک سایت صهیونیستی از سفر محرمانه رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به آمریکا برای رایزنی درباره ایران و سوریه خبر داد. در همین رابطه گفته میشود یوسی کوهن، رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل موسوم به موساد هفته گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی و رایزنی در خصوص ایران و سوریه به صورت محرمانه به واشنگتن سفر کرده است. یک سایت عبری که منتشر کننده این خبر بود نوشت: سفر کوهن بعد از انتشار گزارشهایی در خصوص رایزنیهای استراتژیک آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی درباره بحران سوریه صورت گرفته است. اخیرا خبرهایی مبتنی بر توافق احتمالی روسیه و آمریکا برای امنیت بخشیدن به مرزهای سوریه و اردن منتشر شده بود.

علی باقری

بینالملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها