علیرضا رئیسیان از کارگردانان برجسته و فعال در حوزه سینمای اجتماعی ایران است که آثاری همچون«دوران عاشقی»، «چهل سالگی»، «پرونده هاوانا» و «ایستگاه متروک» را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۳

رئیسیان که سالهای گذشته نقدهای جدی به وضعیت خانه سینما داشته در پاسخ به سوال ایلنا، پیرامون وضعیت این روزهای سینمای ایران میگوید: هیچ برنامهریزیای برای حمایت و پاسداشت فیلمسازانی که در گونههای متفاوتی بجز آثار کمدی و سفارشی فیلم میساختند، وجود ندارد، درحالیکه فروش این گونه سینمایی حتی در سالهای اخیر نیز خوب بوده و مثلا فیلمهایی مثل «رگ خواب» و «فروشنده» با استقبال خوبی همراه شده بود.

کارگردان «چهل سالگی» با اشاره به اینکه این وضعیت زنگ خطر جدی را برای سینمای جریان اصلی به صدا درآورده است، گفت: دولت باید زمینه تولید فیلمهای متفاوت و جدی را فراهم کند اما نباید خودش متولی ساخت آثار باشد. همچنین باید بر نحوه ورود سرمایهها برای ساخت فیلمها نظارت جدی داشته باشد.

رئیسیان با تاکید بر اینکه اکثر فیلمهای کمدی تقریبا به سوددهی میرسند و فیلمهای ارگانی نیز دغدغهای برای فروش و بازگشت سرمایه ندارند، ادامه داد: مقصر ضربهای که این سرمایهها به جریان اصلی سینما میزنند فقط دولت نیست بلکه متاسفانه برخی از همکاران ما در جریان اصلی سینما نیز منافع شخصی خود را کاملا به منافع جمعی و کلیت سینما ترجیح میدهند و نتیجه چنین رفتاری امروز یک سینمای یکنواخت و غیرجذاب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها