سوت‌های جنجالی، ال‌کلاسیکو را خراب کرد

داور دقت‌کن!

تا پیش از ال‌کلاسیکوی یکشنبه‌شب و با توجه به این‌که آندرس اینیستا قرار بود آخرین حضور خود را در این بازی تجربه کند، بسیاری بر این باور بودند هافبک خلاق بارسا بی‌شک ستاره و چهره اصلی این بازی خواهد شد. اما وقتی سوت پایان بازی زده شد و دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند، همه متفق القول بر این نکته تاکید داشتند چهره جنجالی این بازی فقط یک نفر است: الخاندرو خوسه هرناندس هرناندس، داور بازی.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۰۲

الکلاسیکو طی سالهای گذشته همواره با هیجان و شور همراه بوده است، اما داور اسپانیایی این بازی آن قدر سوتهای اشتباه زد که بازی به یک جنجال واقعی تبدیل شد. رسانهها و نشریات ورزشی معتبر دنیا نیز در گزارشهای خود بعد از این بازی به داوری آن اشاره کردند. ساکرنت با تیتر «الکلاسیکو بدون برنده و جنجالی» در این باره نوشت: الکلاسیکو با تساوی، بحث، درگیری، اعتراض و ضربه زدنها پایان یافت. هرناندس هرناندس تصمیمات جنجالی نسبت به هر دو تیم داشت. اکیپ فرانسه نیز با اشاره به برنده نداشتن این ال کلاسیکو، در گزارش خود نوشت: بارسا و مادرید یک جنگ هیجان انگیز را به نمایش گذاشتند که همراه با اشتباهات داوری بود. کوریه دلو اسپورت ایتالیا هم با تیتر «ال کلاسیکوی جنجالی» درباره این بازی نوشت: گلهای نادرست در مقابل گلهای زیبا، پنالتیهای گرفته نشده، کارتهای قرمز و درگیریهای فراوان در الکلاسیکوی برگشت دیده شد. نتیجه این دیدار تاثیری در قهرمانی لالیگا نداشت، اما بازی هیجان انگیزی بود. روزنامه آس که طرفدار رئال است، این گونه به این بازی واکنش نشان داد: عملکرد فاجعه بار داور، همه را عصبی کرد. روزنامه موندو دپورتیوو، طرفدار بارسلونا نیز اعلام کرد هر دو تیم تحت تاثیر تصمیمات بد داور قرار گرفتند.

یکی از تصمیمات جنجالی داور مربوط به گل دوم بارسا بود که سوارز روی واران خطا کرد و به لیونل مسی پاس گل داد. نکته جالب اینجاست خود سوارز که یکی از چهرههای جنجالی بازی یکشنبه شب بود به اشتباه داور در این زمینه اعتراف کرد. وی در این زمینه گفت: برخورد با واران؟ فکر میکنم برخوردی بین ما بود زیرا او توپ را کنترل کرد و من پایم را به بیرون کشیدم، ولی همه تصمیمات به داور بستگی دارد. گاهی خطای شما را میگیرند و گاهی هم نه. این که داور اجازه ادامه بازی داد باعث تعجبم است.

موضوع تصمیمات داور حتی به سران دو باشگاه نیز کشیده شد. در همین ارتباط بارتومئو، مدیر بارسا با بیان این که هم او و هم مدیر رئال از تصمیمات داور ناراضی بودند، گفت: ما همیشه در مورد عملکرد داور هم نظر نیستیم، مطمئنا تفاوتهایی در نظر ما وجود دارد. در جایگاهی که ریاست دو باشگاه مینشینند، اختلافاتی در مورد داوری وجود داشت. مدتهاست میخواهیم تکنولوژی وارد فوتبال شود. به نظرم ویدئو چک کمک زیادی به این موضوع خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها