یک دندانپزشک در پاسخ به این سوال که چه دندان‌هایی نیاز به عصب‌کشی دارند گفت: تشخیص دقیق این مسأله با دندانپزشک است ولی درصورتی‌که فرد درد نبض‌دار شدید داشته باشد احتمالا نیاز به درمان ریشه‌ دندان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۱۰
هر آنچه باید درخصوص عصب‌کشی دندان‌ها بدانید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی مرسلی در خصوص علل حساسیت‌ دندان‌ ها اظهار داشت: اگر دندان پوسیده باشد، ترمیم دندان، عصب کشی و ترمیم برحسب تشخیص و شرایط آن صورت می‌گیرد.

وی درخصوص روش درمان ریشه دندان‌ها توضیح داد: درمان ریشه به‌طور خلاصه کانال‌هایی که در داخل ریشه‌های دندان‌ها وجود دارد پاک‌ سازی و بعد آماده‌سازی می‌شود؛ این آماده‌سازی با خارج کردن بافت‌های عفونی و برداشت میزان معقولی از بافت عاج داخل ریشه‌ها با ابزارهای دستی و برقی پیشرفته خاصی صورت می‌گیرد؛ در عین حال از شست‌وشو دهنده‌های شیمیایی خاص برای پاک‌سازی و عاری از میکروب کردن محیط به‌تناوب استفاده می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از نفوذ آلودگی و میکروب به داخل کانال‌ها در حین کار و برای بعد از درمان تمهیدات خاصی به کار می‌رود.

مرسلی تصریح کرد: بعد داخل کانال‌های ریشه در مراحل پایانی با مواد مخصوصی پر می‌شود؛ این پرکردگی داخل ریشه سد محکمی در برابر آلودگی و میکروب برای نفوذ به داخل کانال‌های ریشه فراهم می‌کند.

این دندانپزشک در پاسخ به این سوال که چه دندان‌هایی نیاز به عصب‌کشی دارند؟ گفت: تشخیص دقیق این مسئله با دندان‌پزشک است ولی درصورتی‌که فرد درد نبض‌دار شدید داشته باشد نیاز به درمان ریشه‌ خواهد داش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها