دانیل کریگ با تائید حضورش در بیست و پنجمین فیلم جیمزباندی سینما، خیال طرفداران این مجموعه اکشن جاسوسی را راحت کرد! بازیگر موطلایی انگلیسی‌تبار سینما که این روزها در نیویورک است، در گفت‌وگو با خبرنگاران تصدیق کرد که بزودی جلوی دوربین «جیمزباند 25» قرار می‌گیرد. تائید حضور در قسمت تازه جیمزباند، خط بطلانی بر شایعاتی زد که در چند هفته اخیر در باب عدم همکاری کریگ با این مجموعه فیلم پخش شده بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷۰

از آن جا که دانیل کریگ هنوز به صورت رسمی قرارداد بازی در دو قسمت بعدی مجموعه فیلم جیمزباند را امضا نکرده، حرف و حدیث درباره همکاریاش با این پروژه زیاد بود. بازیگر در گفتوگویی اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس، در ارتباط با جیمزباند 25 به طور مفصل صحبت کرد. به گفته او:« در اکتبر سال 2015 با روزنامه تایم آوت گفتوگو کردم. کمی قبل از اکران عمومی «اسپکتر» بود. آن زمان گفتم از بازی در نقش مامور دوصفر هفت خسته شدهام و نمیخواهم قراردادم را تمدید کنم. این موضوع مربوط به سه سال قبل است. در این مدت، طرفداران من و مجموعه فیلم جیمزباند میخواستند که در این تصمیم تجدیدنظر کنم. حالا رسما میگویم که به درخواست آنها تجدیدنظر کردهام و در پنجمین فیلم جیمزباندیام بازی میکنم. همین روزها قرارداد این کار را هم با تهیه کنندگان فیلم امضا خواهم کرد.»

رسانههای گروهی طی ماههای قبل اعلام کرده بودند که کریگ مایل است در دو فیلم جیمزباندی دیگر بازی کند. اما هواداران بازیگر نگران بودند که او در دقیقه نود، خود را عقب بکشد و حاضر به همکاری با سازندگان این مجموعه فیلم پرفروش و جنجالی نشود. جالب است که ده سال قبل و در زمانی که اعلام شد کریگ جیمزباند تازه سینماست، بسیاری از دوستداران این مجموعه فیلم از انتخاب او اعلام نارضایتی کردند. آنها با اشاره به رنگ موی طلایی بازیگر و در بازی با نام کاراکتر سرشناس دنیای جاسوسی، گفتند یک «جیمز بلوند» (جیمزباند موطلایی) نمیخواهند! اما بعد از اکران اولین فیلم جیمزباندی کریگ در سال 2006، معترضان از او بهعنوان بهترین گزینه برای انتخاب نقش اسم بردند. کریگ در گفتوگوی تازهاش و در ارتباط با حضور دنی بویل در پشت دوربین فیلمبرداری، خیلی کوتاه گفت: «باید ببینیم او چگونه این فیلم را کارگردانی میکند.» زمانی که کریگ با سوال پیچ خبرنگار روبهرو شد که میخواست بداند چرا زودتر از این قرارداد بازی در جیمزباند تازه را امضا نکرده، لبخندی زد و گفت: «خب، در این چند ماه آخر میدانستم که میخواهم دوباره در این نقش بازی کنم. اما یک چیزی در درونم مانع از این میشد که به سراغ امضای قرارداد بروم. میخواستم مطمئن شوم فیلمنامه خوبی در دست سازندگانش است. به همین خاطر، بحثها و مذاکرات زیادی با تهیهکنندگان فیلم داشتم. نمیخواستم این مذاکرات علنی و رسانهای شود. با رسانهای شدن موضوع، چیزی بهتر نمیشد و باعث نگرانی بیشتر دوستداران فیلم میشد. صادقانه بگویم، همیشه میخواستم این نقش را بازی کنم. اما بعد از چهار بار حضور در قالب این کاراکتر، نیازمند یک استراحت و وقفه بودم.»

اما نکتهای که دوباره باعث غافلگیری طرفداران فیلمهای جیمزباندی شده، این است که کریگ رسما اعلام کرد این آخرین باری است که نقش جیمزباند را روی پرده سینما بازی میکند! طی ماههای گذشته عنوان شده بود که او در دو فیلم جیمزباندی دیگر ظاهر میشود و پس از آن جایش را به بازیگر جوانتری میدهد. با اظهارات تازه بازیگر معلوم میشود که او نه تنها مدتی قبل قرارداد بازی در دو فیلم جیمزباندی دیگر را امضا نکرده، بلکه حتی نمیخواسته است در دو فیلم دیگر ایفای نقش کند. بیست و پنجمین جیمزباند سینما، برای نمایش عمومی در سال 2020 آماده میشود. دانیل کریگ در ابتدای همکاری با پروژه جیمزباند، گفته بود فقط در چهار فیلم جیمزباندی ظاهر خواهد شد. اما در دقیقه نود و سال گذشته تصمیم خود را عوض کرد و گفت باز هم در این مجموعه فیلم ایفای نقش خواهد کرد! به این ترتیب، این بازیگر 49 ساله سال 2019 در پنجمین فیلم جیمزباندیاش بازی خواهد کرد. اگر بیستوششمین فیلم جیمزباندی هم در سال 2021 وارد مرحله تولید شود، او دیگر این نقش را تکرار نمیکند. بنابراین صنعت سینما برای سال 2021 باید جیمزباند تازه خود را معرفی کند. چند هفته قبل و با قطعی شدن نام کارگردان بیستوپنجمین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند، تاریخ فیلمبرداری آن هم مشخص شد. دنی بویل فیلمساز اسکار گرفته سینما، بهعنوان کارگردان فیلم انتخاب و معرفی شد. کلید فیلمبرداری آن هم در آخرین روزهای سال جاری میلادی زده میشود. تماشاگران سینما این هنرمند انگلیسی تبار را بهدلیل کارگردانی درام جنجالی و اسکاری «میلیونر زاغهنشین»میشناسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها