مروری به زندگی پنج شهید مدافع حرم سال 96

شهدایی که در سوریه، آسمانی شدند

دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسد! خیلی‌ها با این عقیده در سال 96 هم راهی جبهه‌های سوریه شدند، از مرزهای کشورمان گذشتند تا اسلام پا برجا بماند، رفتند و از جانشان گذشتند و نامشان در فهرست شهدای مدافع حرم سال 96 به ثبت رسید:
کد خبر: ۱۱۳۰۴۲۰

شهید سعید خواجه صالحانی

نام سعید خواجه صالحانی، ابتدای سال 96 به عنوان اولین شهید مدافع حرم کشورمان به ثبت رسید. سعید خواجه صالحانی، متولد 8 فروردین 1368 در شهرستان پاکدشت از توابع استان تهران به دنیا آمد و 4فروردین 96، چند روز قبل از تولد 28 سالگی اش در منطقه حماء سوریه به شهادت رسید.

نزدیکترین دوست و همرزم او یعنی ابوالفضل راه چمنی که در بسیاری از عملیاتها با هم بودند، یک سال قبل تر از او عنوان اولین شهید مدافع حرم سال 95 را از آن خود کرده بود.

شهید حامد بافنده

شهید حامد بافنده از رزمندگان ایرانی لشکر فاطمیون بود؛ جوانی متولد 1366 در شهرستان رفسنجان که سوم اردیبهشت 96 در نبرد با تروریستهای تکفیری در منطقه حماء سوریه به شهادت رسید. حامد بافنده که داوطلبانه همراه با فاطمیون به سوریه اعزام شده بود بهخاطر مداحیهای زیبایش بهعنوان مداح لشکر فاطمیون شناخته میشد. مدتی بعد از شهادت او، صفحه اینستاگرام منتسب به حاج قاسم سلیمانی با انتشار تصویری از فاطمه، دختر این شهید مدافع حرم نوشت: «فاطمه خانم بیصبرانه به حاج قاسم التماس میکرد پدرش برگردد ولی افسوس روشنفکرانی که میگویند مدافعان برای پول میروند، رو این عکس قیمت بزارن.»

شهید مصطفی خوش محمدی

شهید مصطفی خوشمحمدی، پاسدار بازنشسته گروه مهندسی رزمی 45 جوادالائمه گرگان بود که 19مرداد 96، حین مبارزه با تروریستهای تکفیری در سوریه شهید شد. این شهید بزرگوار از اولین نیروهای تخریب چی لشکر عملیاتی 25 کربلا گلستان در دوران دفاع مقدس بود و در سوریه در گردان حیدریون برای دفاع از اسلام و مقابله با گروههای داعشی مخلصانه مبارزه میکرد.

شهید حاج مراد عباسیفر

شهید حاج مراد عباسیفر را خیلیها به عنوان یار نزدیک سردار حاج قاسم سلیمانی میشناسند، رزمندهای که فروردین 96 در درگیری با تکفیریها در حومه شمالی استان حماء در شهر معردس سوریه به شهادت رسید. شهید مراد عباسی فر، بعد از شهید سعیدقارلقی و شهید سجادحبیبی، بهعنوان سومین شهید شهرستان کنگاور در دفاع از حرم آل ا... شناخته میشود. شهید عباسیفر، با عضویت رسمی در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه خدمت میکرد. پس از بازنشستگی به تهران نقل مکان نموده و احساس تکلیف، وی را از سپاه محمدرسولا...(ص) تهران عازم دفاع از حرم آل ا... در سوریه کرد.

شهید بابک نوری هریس

بابک نوری هریس، یکی از جوانهای دهه هفتادی بود که 28 آبان 96 در سوریه به شهادت رسید. این جوان که متولد 21 مهر 1371 بود، بهصورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و یک روز بعد از پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه بوکمال به شهادت رسید. شهیدی که پدرش درباره انگیزههای حضورش در سوریه میگوید: «روزی که میخواست برود، من داشتم تلویزیون نگاه میکردم که بابک آمد خانه، رفت اتاقش و بعد با یک کوله پشتی رفت بیرون و چند دقیقه بعد بی کوله پشتی برگشت. بعد هم به مادرش گفت که با اعزامم موافقت شده. او هم از روی احساسات مادرانه خیلی گریه کرد شاید که بابک منصرف بشود اما بابک تصمیمش را گرفته بود، گفت من حضرت زینب(س) را خواب دیدم دیگر نمیتوانم اینجا بمانم باید بروم سوریه. این قضیه رفتنم هم مال امروز و دیروز نیست، من چند ماه است که تصمیمم را گرفتهام. حتی شنیدم که به او گفتهاند چطور میخواهی مادرت را تنها بگذاری و بروی،بابک هم گفته مادر همه ما آنجا در سوریه است، من بروم سوریه که بیمادر نمیمانم، میروم پیش مادر اصلیمان حضرت زینب (س).»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها