نـــوار زرد

اتوبوس جادویی پائــولو

همین که کتاب‌های پائولو کوئلیو را بخوانید، کافیست که با روح عصیانگر و تجربه‌گرای این نویسنده برزیلی آشنا شوید و بفهمید که در زندگی او دوره‌های تلخ و سیاه کم نبوده اما مثل کیمیاگر، به دنبال گنج شخصی‌اش، روانه شد و به شهرت و محبوبیت امروز رسید.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۰۳

500

این عدد مایلهایی است که کوئلیو در سال 1986 پیاده روی کرد و در مسیر یکی از جادههای شمال غرب اسپانیا توانست نوعی بیداری معنوی را تجربه کند که شرح حالش در کتاب زیارت تشریح شده است.

بعد از سالها، این نویسنده یادی کرده از دوره جوانی و در کتابی به نام «هیپی» سراغ خاطراتش در دهه 1970 میلادی رفته است. این کتاب که قرار است انتهای سال 2018 میلادی یعنی اواسط زمستان 1397 منتشر شود، داستان سفر نویسنده با اتوبوس جادویی از آمستردام به کاتماندو است و توصیفی از احساسات و ادراک کوئیلو در این دوره از زندگیاش. البته او خودش میگوید: نمیدانم مردم هنوز هم به آن دوران اهمیت میدهند یا نه، اما من باید بهدنبال ندای درونی
خودم باشم.

1376

این سالی است که «کیمیاگر» کوئلیو، پرفروشترین کتاب در ایران شد و سه سال بعد، کوئیلو به دعوت مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها به ایران سفر کرد و فارسیزبانان زیادی طرفدارش شدند.

29500000

پائولو کوئلیو پرطرفدارترین نویسنده در شبکههای اجتماعی محسوب میشود؛ 29 میلیون و 500 هزار نفر در فیسبوک و 12 میلیون و 200 هزار کاربر توییتر، پستهای او را دنبال میکنند. البته او چندی پیش در یکی از توئیتهایش دل ایرانیها را حسابی شاد کرد. کوئلیو خطاب به رضا پهلوی، فرزند محمدرضا پهلوی نوشته بود: ساکت شو! (خفهشو) ساواک مرده و اگر بهدنبال یک کودتای دیگر باشی، مانند کودتایی که سازمان سیا در سال 1953 سازماندهی کرد، مردم ایران برای حمایت از کشورشان بر میخیزند.

20

گرچه «کیمیاگر» و «خاطرات یک مغ» معروفترین آثار او هستند و به زبانهای مختلفی در دنیا ترجمه شدهاند و حسابی فروختهاند اما کوئیلو حدود 20 رمان تا امروز نوشته و ازجمله نویسندگان پرکار محسوب میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها