درد کمر عارضه شایعی است که معمولا قسمت تحتانی کمر را درگیر می‌کند و اغلب به خودی خود پس از چند ماه بهبود پیدا می‌کند، اما به کمک برخی ترکیبات طبیعی می‌توان روند بهبودی آن را تسریع کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۷

برخی حرکات ورزشی همچون یوگا، پیلاتس و حرکت کششی میتوانند به تسکین درد کمر کمک کنند هرچند مصرف برخی از مکملهای طبیعی برای رهایی از این مشکل اثربخشتر است.

به گزارش روزنامه اکسپرس برخی از این مکملها عبارتند از:

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهابِ عامل درد کمر کمک میکند. افراد میتوانند با مصرف بیشتر ماهیهای چرب میزان امگا3 دریافتی خود را افزایش دهند.

زردچوبه: این ادویه حاوی ترکیب ضد التهابی به نام کورکومین است که در تسکین درد کمر نقش دارد. مصرف 1000 میلی گرم از مکملهای زردچوبه در طول روز درد را کاهش میدهد. همچنین ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه که عنصر فعال است علاوه بر خاصیت ضد التهابی تاثیرات ضد فرسودگی و پیری هم دارد.

منیزیم: بدن برای تبدیل غذا به انرژی و همچنین ارتقاء سلامت استخوانها به منیزیم نیاز دارد. با مصرف 400 تا 500 میلی گرم منیزیم در روز میتوان از درد کمر رهایی پیدا کرد.

نعناع فلفلی: روغن نعناع فلفلی مسکن موثری است که مفاصل ملتهب را خنک کرده و از شدت درد کمر میکاهد. همچنین میتوان این روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی مفصلها قرار داد.

متیل سولفونیل متان (MSM): مکملهای MSM خواص ضد التهابی دارند و این مکمل به بازتولید غضروفها و تسکین گرفتگی عضلانی کمک میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها