تاریخ اکران عمومی «مرگ روی رود نیل» مشخص شد. این درام جنایتکارانه و پررمزوراز برای هشتم نوامبر 2019، روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم زمان نمایش عمومی، با کمدی خانوادگی «نیکول» کمپانی والت‌دیزنی رقابت خواهد کرد. تا قبل از این احتمال داده می‌شد مرگ روی رود نیل، در ایام تعطیلات تابستان سال 2019 اکران عمومی شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۹۱

این فیلم، دومین قسمت اکشن پررمزوراز «قتل در قطار سریعالسیر شرق» است. فیلم با نگاهی به داستان نوول «مرگ روی رود نیل» آگاتا کریستی ساخته میشود و دنبالهای بر ماجراهای داستان قتل در قطار سریعالسیر شرق به حساب میآید. مدتی قبل کمپانی فوکس قرن بیستم با اعلام خبر تولید قسمت دوم فیلم، گفت بازپرسیهای هرکول پوآرو روی پرده سینما همچنان ادامه خواهد داشت! داستان آگاتا کریستی در سال 1937 روی پیشخوان کتابفروشیها قرار گرفت. این نوول دنبالکننده ماجراها و حوادثی بود که این جنایینویس سرشناس، در نوول قتل در قطار سریعالسیر شرق خود خلق کرده بود. در داستان نوول مرگ روی رود نیل، بازرس سمج و سبیلقیطانی بلژیکی برای گذراندن تعطیلات راهی کشور مصر میشود. در این مکان است که او متوجه میشود یکی از مسافران قطار (که برای گذراندن ماه عسل در کناره رود نیل است)، با ماجراهای مرموز یک جنایت روبهرو شده است.

این اولینبار نیست که داستان نوول مرگ روی رود نیل بهصورت فیلمی سینمایی تهیه شده و راه خود را به روی پرده نقرهای باز میکند. داستان هیجانانگیز و جنایی کریستی، قبل از این در سال 1978 هم تبدیل به یک فیلم سینمایی شده است. این فیلم را جان گریشام کارگردانی کرد و پیتر یوستینف در نقش هرکول پوآروی آن ظاهر شد. بازیگران مطرح آن دوران همچون میا فارو، بت دیویس، مگی اسمیت، دیوید نیون، جک واردن، جورج کندی، آنجلا لازنبری، جین بیرکین و سایمون مک کورکیندال هم با این فیلم پرستاره همکاری کردند. به گفته تهیهکنندگان فیلم، نسخه تازه قرار نیست دوبارهسازی نسخه کلاسیک آن باشد و به حال و هوای نوول کریستی نزدیکتر خواهد بود. کنت برانا، کارگردان نسخه دوبارهسازی شده قتل در قطار سریعالسیر شرق (که مدتی قبل به روی پرده رفت و فروشی 053میلیون دلاری در سطح جهانی کرد)، در پشت دوربین فیلمبرداری فیلم تازه هم قرار خواهد گرفت. در عین حال، او یکبار در جلوی دوربین در نقش بازرس پوآرو بازی خواهد کرد. تاریخ اکران عمومی قتل روی رود نیل در حالی تعیین شده، که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین نشده است! شنیده میشود کلید فیلمبرداری فیلم، اوایل فصل تابستان در لوکیشنهای کشور مراکش زده خواهد شد. این فیلم هم مثل نسخه کلاسیک آن، یک دوجین از بازیگران سرشناس جوان و سن وسال دار را در خود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها