چندی پیش نیز «یاسر الحبیب» روحانی‌نمای کویتی مقیم لندن و صاحب شبکه ماهواره‌ای «فدک» دلیل پذیرفتن کمک های ملکه انگلیس به این جریان را خاندان بنی هاشم بودن ملکه الیزابت عنوان کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۴۱
چرا به فرقه شیرازی شیعه انگلیسی می گویند؟! / مدیر شبکه ماهواره ای لندن نشین ها: انگلیس به من هفتگی پول می دهد!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فردا، چند روزی است که ویدئویی جدید از یک روحانی‌نما در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن هست. «یاسر الحبیب» روحانی‌نمای کویتی مقیم لندن و صاحب شبکه ماهواره‌ای «فدک» گفته است ملکه انگلیس از خاندان بنی هاشم بوده و دلیل پذیرفتن کمک های ملکه به این جریان را خاندان بنی هاشم بودن ملکه الیزابت عنوان کرده است.
دو سال پیش «علی جمعه» از شیوخ سابق الازهر در سخنانی عجیب مدعی شد نسب ملکه انگلیس «الیزابت» به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) برمی گردد و جدش مجبور شده مسیحی شود. سایت شیعه نیوز با اعلام این خبر در ادامه نوشت: زمانی در اروپا بود که مسلمانان مجبور شدند دین خود را ترک کنند، در آن زمان حتی یک مسلمان هم در اروپا نتوانست بر دین خود باقی بماند.

جمعه تصریح کرد: بر اساس تاریخ در بازداشت های مکرر، شخصی از آل هاشم دستگیر شد و او را مجبور کردند مسیحی شود، گفته می شود این شخص جد ملکه الیزابت است و چند کتاب در این مورد نوشته شده است. وی در ادامه گفت: ملکه الیزابت اکنون مسلمان نیست زیرا اجداد وی در اسپانیا مجبور شدند دین خود را کنار بگذارند و مسیحی شوند.
این ادعای جمعه در شبکه های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت و مورد تمسخر قرار گرفت.
تشیع انگلیسی واژه ای است که چند سال گذشته در ادبیات دینی و سیاسی کشور رایج شده است و پس از مدتی رهبر انقلاب در خصوص آن توضیحاتی را ارائه کرده و درباره خطرات آن هشدار دادند. در این میان نقش دولت انگلیس در حمایت از این افراد روز به روز آشکار تر می‌شود.
سابقه MI6 در فرقه‌سازی و تفرقه‌افکنی
پادشاهی بریتانیا سابقه‌ای تاریخی در تفرقه‌افکنی در مستعمرات خود بویژه ممالک اسلامی داشته و دارد؛ سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" ( به انگلیسی divide and conquer) نیز برگرفته از رویکرد تاریخی انگلیسی‌ها به سیاست‌خارجی است.

فرقه‌سازی و ایجاد انشعاب در ادیان از جمله دستورکارهای سرویس اطلاعاتی در جهان اسلام بوده است؛ پیدایش فرقه‌های وهابیت و بهاییت و بابیت از جمله طرح‌های سرویس اطلاعاتی انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام است.
رهبر حکیم انقلاب در سال‌های اخیر به طور مستمر نسبت به خطر تشییع انگلیسی هشدار داده‌اند. ایشان در یکی از اخیر موارد ایشان فرمودند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، اینها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»
یاسر الحبیب کیست؟
وی متولد ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵شمسی) و فارغ‌¬التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از راه اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می گذشت که تندروی هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.
اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس به سرعت سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این‌همه زندانی و شکنجه‌شده گیر داده‌اند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمی‌کند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند.
شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی‌ها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیت‌ های خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامه‌ ای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌ ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌ ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه‌ ای، شبکه ماهواره‌ ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی قرار دهد.
حمایت خاندان شیرازی از یاسر
یاسر الحبیب که از حمایت جریان شیرازی برخوردار می‌باشد، به دلیل توهین های بدون حد و مرز و بی محابا به اهل سنت، در بلاد اسلامی به عاملی مهم برای ایجاد نقار و دشمنی میان شیعه و سنی تبدیل شده است. جالب اینجاست که دولت‌های غربی به‌ویژه انگلیس در پوشش آزادی بیان و عقیده، حداکثر حمایت مالی، امنیتی، تبلیغاتی را از این جریان افراطی می کنند. شخص آیت‌الله سید صادق شیرازی در اقدامی که انعکاس رسانه‌ای گسترده‌ای داشت، پس از افزوده شدن انتقادها به یاسر الحبیب مبنی بر بی سواد بودن او اجازه نامه‌ای مفصل برای او نگاشت و در آن اجازه نامه او را در ۳۰ سالگی«صاحب الفضیله العلامه الحاج الشیخ یاسر الحبیب دام تأییده» خطاب کرد. برادر آیت‌الله سیدصادق شیرازی به نام سیدمجتبی و پسر ایشان به نام سید احمد که هر دو ساکن انگلستان هستند رابطه تنگاتنگی با یاسر الحبیب داشته و هر دو بارها از یاسر الحبیب حمایت کرده‌اند.

یاسر الحبیب در کنار مجتبی شیرازی

ارتباط یاسر الحبیب با مجتبی شیرازی پس از موضع‌گیری‌های علمای اهل سنت و شیعیان در حرام اعلام کردن اهانت به نمادهای اهل‌سنت تقویت شد. برخی نشریات عربی از جمله الوطن و عکاظ و … اعلام کرده‌اند که یاسر الحبیب پس از آنکه سالها شاگردی مجتبی شیرازی را در لندن انجام داده با دختر وی ازدواج نموده و ارتباط سببی میان ایشان برقرار شده است. همچنین سید احمد شیرزی (فرزند آیت‌الله سیدصادق شیرازی) که او هم ساکن لندن است، بارها در حمایت از یاسر الحبیب سخن گفته است.
توهین به عایشه
رمضان سال ۱۴۳۱ قمری شیخ انگلیسی در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبت‌های وقیحانه‌ای متوجه او کرد که با استقبال وهابیون مواجه شد.
او پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزه‌گی و … درمورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه اینکه روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در این‌باره گزارش می‌دهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهواره‌ای «فدک» این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن اینکه در بالای صفحه شبکه نیز شعار "الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکه¬‌های تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید.»
پس از این گفته ها علما و بزرگان شیعه در برابر آن موضع گیری کردند و این سخنان را محکوم کردند. و این مساله موجب شد تا کاربران شیعه شبکه‌های اجتماعی از او با عنوان «یاسر الخبیث» یاد کنند.

تکفیر اهل سنت و تکفیر شیعیان و مراجع عظام
الحبیب که تا این زمان بیشتر درگیر مناظرات و نامه‌نگاری با علمای وهابی و بخشی از اهل سنت بود با توجه به موضع‌گیری منفی علما و مراجع شیعه علیه وی، ناگهان لبه حملات و انتقادات خویش را به سوی طیفی وسیع از علمای شیعی کشاند و در این راه، هر روز، چهره‌ای جدید از میان علمای شیعه را هدف گرفت. به گونه‌ای که در موارد بسیاری آنها را تا حد کفر و خروج از دین تکفیر نمود. او با انتقاد از نگرش‌های عرفانی طیفی از علمای شیعه مانند حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، آیت الله بهجت، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله حکیم و سایر مراجع بزرگ شیعه در کشورهای منطقه و… همگی ایشان را منحرف خوانده و به علاوه حملات شدیدی را ضد شهید آیت الله محمد باقر صدر انجام داد و در گفتاری ناپسند مدعی شد که ایشان در حالی از این دنیا رفته که از مذهب تشیع خارج شده بود.
الحبیب همچنین ضمن فاسق قلمداد کردن سید حسن نصرالله طی سخنانی گفت که اگر بن لادن و قرضاوی مجاهد هستند، سید حسن نیز مجاهد است و او را به دلیل تبعیت از علمای شیعه، گمراه خواند. یاسر الحبیب اگرچه در قبال مرجعیت آیت الله سیستانی در روزهای ابتدایی فعالیت‌هایش بسیار محتاطانه سخن می‌گفت اما هر روز به جسارت خویش در قبال ایشان نیز افزود تا اینکه در نهایت از عباراتی بسیار سخیف و ناپسند در قبال ایشان استفاده کرد. او بعد از ابراز این اظهارات سخیف، مدعی شد که آیت‌الله سیستانی توجهی به نگاه‌های نسل جدید تشیع نداشته و عن‌قریب است که شاهد طغیان تشیع بر ضد مرجعیت باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها