پرهیز از اختلاف‌افکنی میان مسلمانان یکی از دستورات ائمه است و روایات فراوانی در خصوص ضرورت حفظ وحدت میان شیعیان و اهل سنت وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱۸
هواداری شیعه انگلیسی از آل‌ سعود

این روایات و توصیه‌ها برای این است که اتحاد میان مسلمانان برقرار شود. روایات متعددی هم وجود دارد که تاکید شده نباید میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرد. صرفنظر از روایاتی که در این زمینه صادر شده حتی برای ما هم قابل فهم است که در دنیای امروز اگر شیعه و سنی تنها باشند زمینه برای تسلط دشمن فراهم خواهد شد. یکی از ترفندهای دشمن تقسیم‌کردن گروه‌های مسلمان است. بنابراین مسلمانان باید با هم وحدت داشته باشند. البته این بدان معنا نیست که هر کدام عقیده دیگری را بپذیرند بلکه با حفظ عقیده می‌توان در قبال مسائل مختلف بحث کرد اما این بحث و گفت‌وگو نباید به توهین و تخریب یکدیگر بینجامد و باعث اختلاف میان گروه‌های مسلمان شود. ما و برادران اهل سنت با هم اختلاف نظر داریم اما اختلاف نظر که با فحش یا اهانت حل نمی‌شود بلکه با استدلال به نتیجه می‌رسد.

بنابراین دستورات دینی موکدی پیرامون حفظ وحدت و پرهیز از دشنام‌گویی وجود دارد و اگر کسی برخلاف این دستورات عمل کرد طبیعی است که در مسیر طراحی‌ شده دشمن حرکت می‌کند. به عبارت دیگر چنین رویکردی به مثابه این است که این افراد مزدور دشمنان اسلام هستند.

بر همین اساس شاهد بودیم کسانی که وابسته به جریان شیعه انگلیسی هستند در لندن وارد سفارت ایران شدند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین آورند. آن هم زمانی که ولیعهد عربستان در انگلستان حضور دارد و با مقامات این کشور مشغول رایزنی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است. در حالی که مردم علیه جنایات آل سعود که مردم یمن را به خاک و خون کشیده تظاهرات و اعتراض می‌کنند، این افراد با چنین اقداماتی قصد دارند که توجه جهانیان و مسلمانان را به مسائل حاشیه‌ای معطوف کنند. بنابراین شکی نیست که این افراد مزدور دشمن و هوادار آل سعود هستند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌ نژاد - نماینده مجلس خبرگان و امام‌جمعه اصفهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها