نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

آژانس در جایگاه تفسیر برجام نیست

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه «آیپک» مدعی شد که ایران درصدد احیای یک امپراتوری در منطقه است!
کد خبر: ۱۱۲۷۵۱۷
ایران درصدد احیای امپراتوری پارس در منطقه است / برجام اصلاح نشود از آن خارج می‌شویم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مایک پنس در سخنرانی خود در دومین روز از کنفرانس سالانه «ایپک» (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل- AIPAC)- که آن را «بانفوذ ترین» لابی اسرائیل در واشنگتن خواند- با اشاره تلویحی به پیروزی نیروهای نظامی ایران در جنگ سوریه گفت که «آمریکا اجازه نمی دهد شکست داعش در منطقه، به یک پیروزی برای ایران تبدیل شود» و ادعا کرد که «ایران درصدد برپایی مجدد امپراتوری پارس در منطقه است»

وی با اشاره به تداوم روند توسعه موشک های بالستیک ایران که تهدید کننده موجودیت اسرائیل هستند، گفت که اقدامات تحریک آمیز ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.

پنس همچنین مدعی شد: «ترامپ وعده داد با ایران که حامی تروریسم است، مقابله کند و چندی پیش با بیان اینکه بار دیگر توافق هسته‌ای منعقده با ایران (برجام) را تأیید نمی‌کند، این امر را محقق کرد».

معاون رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران (۲۰۱۵) ادعا کرد: توافق هسته‌ای فاجعه‌ آمیز ایران که دولت قبلی آمریکا آن را امضا کرد، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نشد؛ بلکه تنها زمان آن را به تعویق انداخت. حال اگر توافق هسته‌ای ایران طی ماه‌های جاری اصلاح نشود، دولت آمریکا فوراً از برجام خارج خواهد شد.

وی با تمجید از «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهوری که بزرگترین دوست و حامی اسرائیل در سراسر تاریخ آمریکا به شمار می رود (!)، گفت که اتحاد آمریکا و اسرائیل محکم‌تر و روابط آنها بسیار عمیق تر از گذشته و حمایت واشنگتن از امنیت اسرائیل بیش از هر زمان دیگر است.

پنس افزود: دستیابی به توافق جامع صلح میان فلسطینیان و اسرائیل، به سازش و مصالحه هر دو طرف این تعارض نیازمند است و اینکه مقامات دولت آمریکا در حال کار بر روی طرح صلح پیشنهادی ترامپ هستند.

وی در ادامه ادعا کرد که «آمریکا هرگز بر سر امنیت دولت یهودی اسرائیل سازش نخواهد کرد!».

معاون رئیس جمهور آمریکا توجه و پرداختن به صلح خاورمیانه را اولویت مهم دولت ترامپ خواند و اعلام کرد که در صورت موافقت طرفین تعارض، دولت آمریکا از راه حل دو دولتی حمایت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها