در مراسم اسکار امسال، گری اولمن و لزلی مانویل جزو نامزدهای دریافت جایزه در رشته بازیگری بودند. گرچه رسانه‌های گروهی اشاره کردند که آنها دیگر زن و شوهر نیستند، اما روزگاری زیر یک سقف زندگی می‌کردند و صاحب یک فرزند هستند. رسانه‌ها به بهانه حضور این زوج سابق در بین نامزدها، نگاهی به زوج‌ها و جفت‌های سینمایی انداخته‌اند که در یک سال مشترک، نامزد دریافت جایزه شده‌اند. به گفته آنها، فقط شش زوج سینمایی توانستند در یک سال مشترک مورد توجه اعضای آکادمی اسکار قرار گرفته و نامشان در فهرست نامزدها قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۲۴

جوآن وودوارد و پل نیومن (سال 1969)

طی پنجاه سال زندگی مشترک و صمیمی، جوآن وودوارد و پل نیومن در ده فیلم مشترک با یکدیگر همبازی شدند. با آن که بازی هر دوی آنها بارها مورد توجه آکادمی اسکار قرار گرفت (وودوارد چهار بار و نیومن دهبار نامزد دریافت جایزه شد)، فقط یکبار این نامزدی در یک سال مشترک بود. آنها برای فیلم مشترک خود «ریچل،ریچل» در سال 1968 همزمان نامزد دریافت جایزه شدند. وودوارد در این فیلم در نقش معلم مدرسه مجردی ظاهر شد، که به یک آگاهی مذهبی تازه میرسد. او نامزد جایزه بهترین بازیگر زن شد و نیومن که تهیهکننده فیلم بود، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال.

جینا رولندز و جان کاساوتیس (1975)

جینا رولندز و جان کاساوتیس زمانی برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند، که رولندز برای تست بازیگری و ثبت نام در مدرسه بازیگری آمده بود. این موضوع مربوط به سالها قبل از آن است که مشهور شود. چند ماه بعد از آن دیدار، این دو با هم ازدواج کردند. کاساوتیس که بیشتر شهرتش را برای بازی در نقش مقابل میا فارو در فیلم کلاسیک «بچه رزماری» دارد، کارگردانی تعدادی از فیلمهای رولندز و از جمله «چهرهها»(1968) را به عهده داشت. اما این فیلم «زنی تحت تاثیر» (1974) بود که هر دو آنها را نامزد دریافت اسکار کرد. رولندز برای بازی و کاساوتیس برای کارگردانی آن، نامزد دریافت جایزه شدند.

سوزان ساراندون و تیم رابینز (1996)

تا سال 2009 که سوزان سارندون و تیم رابینز از هم جدا شدند، آنها 23 سال زیر یک سقف زندگی کردند. در این سال ها، این دو در فیلم مشترک «قدم زدن مرد مرده» با یکدیگر همبازی شدند. رابینز برای کارگردانی فیلم نامزد دریافت جایزه شد و ساراندون برای بازی در آن.

فرانسیس مکدورماند و جوئل کوئن (1997)

مکدورماند و کوئل که در سال 1984 ازدواج کردند، بیشتر از هر چیز برای درام جنایت کارانه «فارگو» (1996) شهرت دارند. مکدورماند برای بازی در نقش یک پلیس بی احساس و خشک، اسکار بهترین بازیگر را دریافت کرد. جوئل هم همراه برادرش، نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان، فیلمنامه، فیلم و تدوین شد.

آنجلینا جولی و براد پیت (2009)

جولی و پیت هنوز هم درگیر مراحل طولانی طلاق خود هستند. برای بسیاری هنوز هم جای تعجب است که با وجود 12 سال زندگی مشترک و داشتن شش فرزند و ادعای یک زندگی عاشقانه و پرتفاهم، ناگهان از هم جدا شدند. این دو در سال 2009 که هنوز زن و شوهر بودند، مشترکا نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر شدند. پیت برای «مورد عجیب بنجامین باتن» نامزد اسکار بهترین بازیگر شد و جولی برای «بچه اشتباهی». اما هیچ یک این جایزه را نگرفتند. این دو در تعدادی فیلم و از جمله «آقا و خانم اسمیت» با یکدیگر همبازی بودند.

لزلی مانویل و گری اولدمن (2018)

هر دوی آنها اولین بار است که نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگری میشوند. آنها سال 1987 ازدواج کردند و در سال 1990 از هم جدا شدند. طی این سه سال زندگی مشترک، صاحب یک پسر شدند. مانویل در ارتباط با این که این دو در یک سال نامزد دریافت جایزه شدهاند، میگوید: «خیلی زیبا و دوستانه است. در آستانه سال جدید همهمان دور هم بودیم و جشن گرفتیم. با هم تماس تلفنی داریم. فیلمم که اکران شد، زنگ زد و از بازی ام تعریف کرد. من هم بعد از اکران عمومی فیلمش زنگ زدم و تبریک گفتم. به او گفتم «باورم نشد این مردی که روی پرده نقش چرچیل را بازی میکند، تو هستی. وقتی از کسی جدا میشوی، مفهومش این نیست که از او متنفری. ما فرزندی داریم که هر دوی ما را دوست دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها