محققان دریافتند خوابیدن باعث می‌شود مکانی برای ذخیره اطلاعات جدید در مغز فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۵۸

به گزارش ایسنا، دانشمندان سالهاست درباره فواید خواب برای سلامتی مواردی را مطرح کردهاند، اما آنها اخیرا دریافتهاند خوابیدن منجر به این میشود که مغز مکانی برای اطلاعات جدید فراهم سازد.

فرضیه هموستاز سیناپسی(SHY)، در سال 2003 توسط محققان دانشگاه ویسکانسین مطرح شد. این فرضیه بیان میکند خوابیدن به مغز ما امکان میدهد اتصالاتی که در زمان بیداری میان نورونها ایجاد شدهاند، قطع شوند. ایده اصلی این فرضیه آن است که وقتی چیزهای مختلفی را تجربه میکنیم، مغز اتصالاتی به نام سیناپس که سلولهای عصبی را به هم پیوند میدهند، میسازد یا تضعیف میکند.

محققان در حال حاضر به اثبات تصویری SHY دست یافته و با استفاده از تصاویر میکروسکوپ الکترونی از داخل مغز موش، به آنچه ممکن است در داخل مغز انسان رخ دهد، پی بردهاند. سیناپسها در طول روز قوی و بزرگ میشوند و سپس در حالی که ما خوابیدهایم، تقریبا
20 درصد کاهش مییابند. این فرآیند، فضا را برای رشد و یادگیری بیشتر در روز بعد ایجاد میکند. نتایج بررسیها نشان داد خوابیدن به مدت چند ساعت موجب کاهش 18 درصدی سیناپسها میشود. تیمی از روانپزشکان اظهار کردند: خوابیدن باعث ایجاد فضا برای یادگیری اطلاعات جدید میشود.این تیم همچنین نقش خواب را در رشد مغز بررسی میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها