تسلیم شدن ربایندگان هواپیمای ترکیه

جام جم آنلاین : یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هوایی ترکیش ایر لاینز که با 107 مسافرعصر سه شنبه 3 اکتبر در آسمان یونان ربوده شده بود ، در فرودگاه بندر بریندیزی ایتالیا به زمین نشست.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۷

ساعاتی پس فرود این هواپیما دو رباینده آن که از اتباع ترکیه هستند خود را تسلیم کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، هواپیمای مسافربری بویینگ 737 شرکت ترکیش ایر لاینز از تیرانا ، پایتخت آلبانی به مقصد استانبول در حال پرواز بود که بر فراز آسمان یونان ، اعلام شد این هواپیما ربوده شده است.

به محض ارسال پیام هواپیما ربایی توسط هواپیمای ترکیش ایر لاینز ، چهار فروند جنگنده ارتش یونان ، هواپیمای ربوده شده را به خارج از فضای پروازی یونان هدایت کردند و دو جنگنده یونانی، این هواپیما را تا فرودگاه شهر بریندیزی ایتالیا اسکورت کردند.
ربایندگان هواپیمای مسافربری ترکیه پس از فرود در فرودگاه بریندیزی درخواست پناهندگی سیاسی از ایتالیا را کرده و مسافران این هواپیما را ازاد کردند.
بر اساس برخی گزارش اقدام به این هواپیماربایی توسط ربایندگان در اعتراض به سفر ماه آینده پاپ بندیکت شانزدهم ، رهبر کاتولیک های جهان به ترکیه انجام شده است.
به گفته معاون سازمان هواپیمایی ایتالیا دو هواپیما ربا از خود خشونت نشان نداده و به سادگی آمادگی خود را برای آزادی مسافران اعلام کردند.
هواپیماربایان هنگام تسلیم شدن پیامی را خطاب به پاپ بندکت شانزدهم به ماموران امنیتی ایتالیایی دادند.
در این هواپیماربایی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیمای ربوده شده ، آسیب ندیده اند.

فوری
ربوده شدن هواپیمای ترکیه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها